Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

zelfgemaakt gereedschap: een panel gauge

Mijn eerste zelfgemaakte stuk gereedschap!

Een panel gauge, weet even niet wat de Nederlandse naam is. Lang kruishout?

Na zoeken wel te koop op internet maar vrij prijzig. Zelf maken was wat goedkoper en leuker natuurlijk. Het ontwerp is zo puur en zo simpel mogelijk gehouden.

panelgaugefront.jpg

panelgaugeback.jpg

panelgaugedetail.jpg
    Laatst gewijzigd door ViTu; 19-10-12 om 17:21.

Mooi stuk gereedschap. Waar koop je zo'n schroefje dat het stokje vastklemt? En hoe klemt het stokje: gewoon met een lang schroefje of zit er binnenin nog een ingenieus klemsysteem?

@WoodRob: bedankt!

hier de posts met alle links voor de kartelmoeren en al het andere messing beslag

Het stokje is ook van messing, dat wordt door een stuk schroefdraad dat aan de kartelmoer vast zit ingeklemd. Het schroefdraad draait dan in een messing rampamoer, die boven in het hout is gedraaid.
    Laatst gewijzigd door ViTu; 19-10-12 om 17:25.

Die ziet er chique uit! Ik geloof maar dat je hem zelf hebt gemaakt maar hij zou zeker niet misstaan in een winkel
    Je leert van de dingen die je doet,
    Je kunt alleen spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan.

Prachtig gemaakt Vitu die misstaat niet op mijn werkbank.

Mooi stukje werk man, met oog voor detail.
    Verder lijkt het een meubelstukje op zich, mijn complimenten.
    Houterig mannekke

Heeel moooi!

Is het snijwieltje van Veritas?

Ook op mijn werkbank mag je dit leveren

@iedereen
    bedankt!

@verbertus
    Dat is een een heel goedkoop M5 ringetje van RVS, met een snijrandje eraan geslepen.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Dat ziet er gelikt uit, net uit een winkel.
    Hoe heb je de zijdelingse speling op weten te vangen dan wel hoe voorkom je dat je zijdelingse speling krijgt. Bij het gebruik komt in die richting de meeste kracht te staan.

Heel mooi gemaakt. Maar waar heb je nu exact die kartelmoeren in messing vandaan gehaald?

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten