Ik ging alleen maar een batterijtje voor een horloge halen .......

WR1944

Oud hout
Zoals meer houtbewerkers heb ik ook last van een zeker syndroom. Als ik een gereedschapszaak of bouwmarkt binnenloop weet ik nooit met wat ik naar buiten kom. Ik had een minuscuul batterijtje voor een horloge nodig, het was lekker weer dus waarom niet op de fiets even naar Home Depot. Het batterijtje was snel gevonden, bij de kassa's, dus er was geen enkele reden om de zaak verder in te lopen ....
Even later stond ik bij de kassa met een battarijtje EN een Pony klem voor op een 3/4" gaspijp. En alleen omdat ik bij het opruimen van de tweede basement een gaspijp heb verwijderd die niet meer gebruikt werd. Ik moest nog een andere boodschap doen (groceries) en dat bracht me bij Woodcraft. Hier had ik niets te zoeken maar ik ging er toch binnen. En ik kwam weer buiten met een hulpstuk om 45 graden aan schilderijlijsten of aftimmeringen af te tekenen en een setje precisiedriehoeken. Dat laatste setje bestond uit twee maten driehoeken en een MDF-houder voor aan de muur.

Voor de driehoeken, zie http://www.woodpeck.com/triangles.html

Meer info over het 45 graden hulpstuk: http://www.milescraft.com/videos/8401-trim45-trim-molding-carpentry-aid-from-milescraft.html
 

Bijlagen

  • PA161229q.jpg
    PA161229q.jpg
    54,1 KB · Weergaven: 573
  • PA161228q.jpg
    PA161228q.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 572
  • PA161231q.jpg
    PA161231q.jpg
    94,4 KB · Weergaven: 575
  • PA161232q.jpg
    PA161232q.jpg
    95,1 KB · Weergaven: 575

WR1944

Oud hout
Nu al aan het horden geslagen????....lol
Mooi spul trouwens, daar kun je nooit genoeg van hebben.

Sommige zaken kan je niet laten liggen. Ik heb een paar projecten voor de lange termijn en daarvoor sla ik nu en dan in. Vooral als het iets is dat je in Nederland niet bij de bouwmarkten aantreft. Soms gaat er iets in de aanbieding en dan moet je toeslaan.
M'n blokhaken heb ik met de precisiedriehoek gecontroleerd. Alleen twee goedkope combinatie schrijfhaken weken iets af maar de rest was right on the money (zoals men zegt in de lokale lingo). En met de gerecupereerde gaspijp heb ik een giga klem. Die kan ik goed gebruiken als ik een echte werkbank ga maken. De bankschroeven heb ik al.

## Off topic ##
Over hoarden gesproken. Er zijn op de TV soms programma's over hoarders. Je gelooft je ogen niet hoe mensen kunnen leven in een complete varkensstal. Vaak raken ze door een ernstig voorval uit balans en vertonen ze vreemd gedrag. De ergste was een veteraan die in een slaapzak in z'n tuin sliep onder een lap plastic. Z'n huis lag tot de nok vol met wat hij op straat vond en z'n tuin begon ook al aardig vol te raken. Er kwam een tiental dumpsters aan te pas om alles af te voeren.
http://tlc.howstuffworks.com/tv/hoarding-buried-alive
Je moet je wel door wat commercials heen bijten.
 
Laatst bewerkt:

WR1944

Oud hout
Ik hoop dat jullie het inslaan van gereedschap bedoelen en niet het hoarden. :)
M'n vrouw heeft een lichte tendens tot hoarden maar met wat overredingskracht zijn er wel weer wat vuilniszakken te vullen. Zolang ik de leefomstandigheden verbeter heeft ze totaal geen probleem met mijn aankoopbeleid.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Nu ik geen foto van dat batterijtje zie begin ik toch te twijfelen of dat de werkelijke aanleiding was om gevolg te geven aan een niet te stillen honger naar al dat mooie spul.:):):)
Overigens wel herkenbaar maar dan is een batterijtje vaak een houtdraaibeitel, nog ander schuurpapier, nog weer een andere verbeterde schuurpasta of beits......................................................enz.enz.
vr.gr. Jan Pranger.
 

WR1944

Oud hout
Om alle twijfel omtrent m'n oprechte motieven weg te nemen volgt hier een foto van de verpakking van het betreffende batterijtje. Tevens een foto van de Pony klem in actie aan de gaspijp.
De eerlijkheid gebiedt me te vertellen dat ik het batterijtje ook bij Radioshack of onze supermarkt had kunnen kopen maar dat had toch net even minder aantrekkingskracht. Zelfs met de grotere afstand tot Hone Depot. Misschien was er toch iets diep in m'n onderbewustzijn .......
 

Bijlagen

  • PA171234q.jpg
    PA171234q.jpg
    46,3 KB · Weergaven: 440
  • PA171235q.jpg
    PA171235q.jpg
    55,9 KB · Weergaven: 442

WR1944

Oud hout

noobzr

Actieve deelnemer
11 jan 2012
59
0
Bedankt Joop, nu hoef ik geen kopie te maken van de bon. :)
Bij die $13.97 komt 6% tax en dan kom ik op $14.80. Met een koers van 1,3 voor de Euro wordt dat ongeveer 11,40 Euro. De 3/4" pijp is bijna net zo duur. Dus voor nog geen 25 Euro heb je een stevige klem van 3 meter.

Wrijf het er maar in:p en wij hier maar de hoofdprijs betalen. Kan je niet een verzendservice beginnen voor kleine dingen. Nog zat kleine dingen nodig maar
die prijzen hier pff
 

WR1944

Oud hout
Wrijf het er maar in:p en wij hier maar de hoofdprijs betalen. Kan je niet een verzendservice beginnen voor kleine dingen. Nog zat kleine dingen nodig maar
die prijzen hier pff

Als jullie zorgen dat het in Europa beter gaat op economisch gebied wordt het verschil kleiner. En wordt mijn pensioen hier meer waard en kan ik nog meer dingen kopen en er over vertellen op dit forum .....
Ik weet het, ik ben gemeen :eek:

Een verzendservice lijkt leuk maar de transportkosten en invoerrechten en BTW maken dit een dure grap. Pas als je als professional kan importeren in bulk (per zeecontainer) kan het aantrekkelijk worden. Maar als een Amerikaanse leverancier een nederzetting in Europa heeft kan je het zelf niet meer exporteren, dankzij de Europese wetgeving en natuurlijk de Amerikaanse lobbyisten, die er miljoenen tegenaan gegooid hebben om parallel-import te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Juist een blokhaak binnen uit australïe (30x15, geen inch schaal), 0.40€ transport en een stuk goedkoper dan 22€, dus geen btw. Dat is iets anders dan de britse post, was ook sneller.
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Was via ebay, ik dacht dat het uit china ging komen, het bleek uiteindelijk australïe als ik het pakket mag geloven. De kwaliteit is middelmatig.


Import van goederen met een waarde van minder dan 22€ kan zonder btw, insgelijks importtaksen zolang het minder dan 140€ is (met uitzonderingen)

Meestal bied ik tweedhands in het VK en daar gaat de helft ongeveer naar de britse post.

http://www.benl.ebay.be/itm/190730768673?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Carpenter Stainless Steel 150 x 300mm Metric Try Square Staat van object: Nieuw
AU $8,91 Ongeveer EUR 7,04
Verzending: AU $0,50(ongeveer EUR 0,39) - AusPost Air Mail Parcel

Ik heb nog een kortingcoupen van 5$ erbij gekregen ... zo blijf je bezig.
 
Laatst bewerkt:

verbertus

Actieve deelnemer
17 jun 2012
49
0
Gent (be)
Maar het blijft vreemd... ik heb net €25.50/stuk betaald voor dezelfde klem die Wr1944 koopt voor $14.80 (= +- €11.40)

En dat was het -voor dit product- goedkoopste adres in Europa (Dictum)

De klemmen waren onderdeel van een grotere bestelling, dus levering was gratis.

En nu moet ik nog 3/4" buis kopen, met aan één kant getrokken draad....

Moet kunnen ?? :mad:

Bert
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.