airshield pro

ik ben van plan om de airschield pro te gaan kopen
nu wil ik hem eigenlijk niet op internet kopen maar het liefst bij een winkel
nu is mijn vraag:weet iemand een winkel in Nederland,België of duitsland in de buurt van maastricht(mag natuurlijk wel een stukje rijden zijn maar liefst geen 100den km natuurlijk:p) waar ik er een zou kunnen kopen?
 

Toonboog

Actieve deelnemer
18 sep 2012
74
0
51
Lochem
Is sowieso wel een goed onderwerp voor een topic.

Welk soort stofmasker gebruiken jullie?
Ik hoor wel eens over de dust-be-gone, maar er zijn er vele, al dan niet met filters.
Ik neem niet aan dat iedereen zo'n luxe airshield heeft ;-)

Ik moet bekennen dat ik geen enkele heb.
Gebruiken jullie hem ook altijd, al dan niet in combinatie met een stofafzuiging, bijv, Microclene.

Ik ben wel benieuwd. Ik wil toch ook eens serieus deze veiligheid een beetje aandacht geven.

Alvast dank.

Ps. als de moderators vinden dat dit een eigen topic moet zijn, dan kunnen ze het verplaatsen natuurlijk.
 

pme001

Actieve deelnemer
25 apr 2010
181
1
www.houtdraaiatelier.nl
Ik gebruik nu dik 2 jaar een Powercap. Argument: lichter dan de Airshield.
Gekocht bij van Houtte, was daar in de aanbieding.

Ervaring tot nu toe: Goed. Draagt prettig, niet te zwaar, en lijkt goed te werken.
Heeft een controlemogelijkheid om de toestand van de filters te bekijken.

Ik gebruik hem altijd bij schuurwerk, in combinatie met een eigenbouw afzuiger, waarvan de "mond" vlakbij het werkstuk geplaatst is.
Het stof daarvan wordt direct naar buiten geblazen.
Ook overweeg ik een Microclene of soortgelijk aan te schaffen om de lucht in mijn werkplaatsje zo schoon mogelijk te houden.

Ik vind dit soort veiligheidsmaatregels eigenlijk onontbeerlijk, en het verdient zeker de aandacht.
Een veiligheidskap om een afkortzaag is doodgewoon. Zo zou adembescherming ook doodgewoon moeten zijn.

Er is een lijst in omloop waarvan de ongezonde eigenschappen van de diverse houtsoorten zijn beschreven.
Zo kan b.v. Eikenstof bij langdurige blootstelling leiden tot (long)kanker.

www.houtdraaiatelier.nl/Houtbestanden/Houthandelsnaam.xls (gesorteerd op handelsnaam)
www.houtdraaiatelier.nl/Houtbestanden/Houtbotanischenaam.xls (gesorteerd op botanische naam)

Dit zijn Microsoft Excel bestanden. Zoals je kan zien zijn er bijna geen houtsoorten die je gezondheid niet kunnen beïnvloeden.

Peter
 
Laatst bewerkt:

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Ik gebruik (alleen bij het schuren) een Dustmaster van 3M. Bevalt erg goed. vooral omdat je daarbij geen gewicht en lawaai aan je hoofd hebt. Het filter hangt onderop je rug. Maar volgens mij wordt die niet meer gemaakt... Wel voorzichtig zijn met bonen en uienrecepten...

groeten
Ronald
www.dehoutdraaierij.nl
 
ik werk normaal altijd met een ouder stofmasker tijdens het schuren
echter ondervind ik nu veel last van allergische reacties bij onder andere beukenhout en dat zelfs bij het produceren van krullen(dus zonder al te veel stof)
mede hierdoor ben ik dus op zoek naar een beter systeem om van binnen alles schoon te houden zullen we maar zeggen
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.