Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: airshield pro

airshield pro

ik ben van plan om de airschield pro te gaan kopen
    nu wil ik hem eigenlijk niet op internet kopen maar het liefst bij een winkel
    nu is mijn vraag:weet iemand een winkel in Nederland,België of duitsland in de buurt van maastricht(mag natuurlijk wel een stukje rijden zijn maar liefst geen 100den km natuurlijk) waar ik er een zou kunnen kopen?

is dat de enigste winkel die ze hebben?
    dat is namelijk ook de enigste die ik vond

Baptist verkoopt de powercap, is lichter dan de airshield, dus minder nek klachten.
    Vrgr. Nico Oosthoek

Is sowieso wel een goed onderwerp voor een topic.

Welk soort stofmasker gebruiken jullie?
    Ik hoor wel eens over de dust-be-gone, maar er zijn er vele, al dan niet met filters.
    Ik neem niet aan dat iedereen zo'n luxe airshield heeft ;-)

Ik moet bekennen dat ik geen enkele heb.
    Gebruiken jullie hem ook altijd, al dan niet in combinatie met een stofafzuiging, bijv, Microclene.

Ik ben wel benieuwd. Ik wil toch ook eens serieus deze veiligheid een beetje aandacht geven.

Alvast dank.

Ps. als de moderators vinden dat dit een eigen topic moet zijn, dan kunnen ze het verplaatsen natuurlijk.

Ik gebruik nu dik 2 jaar een Powercap. Argument: lichter dan de Airshield.
    Gekocht bij van Houtte, was daar in de aanbieding.

Ervaring tot nu toe: Goed. Draagt prettig, niet te zwaar, en lijkt goed te werken.
    Heeft een controlemogelijkheid om de toestand van de filters te bekijken.

Ik gebruik hem altijd bij schuurwerk, in combinatie met een eigenbouw afzuiger, waarvan de "mond" vlakbij het werkstuk geplaatst is.
    Het stof daarvan wordt direct naar buiten geblazen.
    Ook overweeg ik een Microclene of soortgelijk aan te schaffen om de lucht in mijn werkplaatsje zo schoon mogelijk te houden.

Ik vind dit soort veiligheidsmaatregels eigenlijk onontbeerlijk, en het verdient zeker de aandacht.
    Een veiligheidskap om een afkortzaag is doodgewoon. Zo zou adembescherming ook doodgewoon moeten zijn.

Er is een lijst in omloop waarvan de ongezonde eigenschappen van de diverse houtsoorten zijn beschreven.
    Zo kan b.v. Eikenstof bij langdurige blootstelling leiden tot (long)kanker.

www.houtdraaiatelier.nl/Houtbestanden/Houthandelsnaam.xls (gesorteerd op handelsnaam)
    www.houtdraaiatelier.nl/Houtbestanden/Houtbotanischenaam.xls (gesorteerd op botanische naam)

Dit zijn Microsoft Excel bestanden. Zoals je kan zien zijn er bijna geen houtsoorten die je gezondheid niet kunnen beïnvloeden.

Peter
    Laatst gewijzigd door pme001; 14-10-12 om 21:35.

Ik gebruik (alleen bij het schuren) een Dustmaster van 3M. Bevalt erg goed. vooral omdat je daarbij geen gewicht en lawaai aan je hoofd hebt. Het filter hangt onderop je rug. Maar volgens mij wordt die niet meer gemaakt... Wel voorzichtig zijn met bonen en uienrecepten...

groeten
    Ronald
    www.dehoutdraaierij.nl

ik werk normaal altijd met een ouder stofmasker tijdens het schuren
    echter ondervind ik nu veel last van allergische reacties bij onder andere beukenhout en dat zelfs bij het produceren van krullen(dus zonder al te veel stof)
    mede hierdoor ben ik dus op zoek naar een beter systeem om van binnen alles schoon te houden zullen we maar zeggen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan van der Ploeg Bekijk Berichten
    Bij Axminster is een soort dustmaster van 3M te koop zie http://www.axminster.co.uk/3m-versaf...or-prod839473/
    De Versaflo... dat is idd volgens mij de opvolger van de dustmaster. Maar de advertentie waar hierboven naar verwezen wordt is dus alleen het masker, daar komen nog een slang en een motortje bij. En dan zijn we volgens mij zowat een maandsalaris verder...

groet,
    ronald

Forum Rechten