Adressen voor iepenhout.

Willem J.

Nieuw lid
14 jun 2009
15
0
Hallo allemaal,
Met een paar andere mensen, ga ik een zogenaamde nettenwagen restaureren.
Eigenlijk opnieuw opbouwen want er is geen stukje hout meer aan de wagen dat opnieuw te gebruiken is, de wagen heeft jaren achter elkaar buiten gestaan.
Voor de opbouw hebben we iepenhout nodig oa in de maat 10/12 X 9/10, lengtes tot 334 cm.
Ik zoek naar leveranciers (prijzen), kan iemand mij daar bij helpen?
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Iemand die ook addressen in Belgie (west-vlaanderen) kent voor europees iepen (olm)

zou namelijk een bureau en stoel in dit hout willen maken aangezien ik het zo'n prachtige kleur vind hebben?
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
zagen en schaven op maat? probleem is namelijk dat ik geen zaagtafel & schaafbank heb (simpelweg geen ruimte meer voor)
 

hahnwerke

Actieve deelnemer
13 feb 2017
158
63
In Utrecht zit tafelboom.nl. Ze zagen bomen in de omgeving Utrecht om die door ziekte of openbare planning weg moeten, en zagen daar planken van. Het mooie is dat ze een vast houtprijs hebben (geloof ik 1400,- per kuub) omdat het voor het zagen niet uitmaakt of ze er vuren, eiken of iepen doorheen gooien. Aangezien er nu veel iepen ziek zijn zou het kunnen zijn dat ze een voorraad hebben!
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
In Utrecht zit tafelboom.nl. Ze zagen bomen in de omgeving Utrecht om die door ziekte of openbare planning weg moeten, en zagen daar planken van. Het mooie is dat ze een vast houtprijs hebben (geloof ik 1400,- per kuub) omdat het voor het zagen niet uitmaakt of ze er vuren, eiken of iepen doorheen gooien. Aangezien er nu veel iepen ziek zijn zou het kunnen zijn dat ze een voorraad hebben!

Je bedoel de eschen ziekte zeker. De iepen ziekte was honderd jaar geleden en ze zijn nu hier flink aan het herplanten met een iep die een soort weerstand heeft tegen dit soort dingen.
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Iemand die ook addressen in Belgie (west-vlaanderen) kent voor europees iepen (olm)

zou namelijk een bureau en stoel in dit hout willen maken aangezien ik het zo'n prachtige kleur vind hebben?

Houthandel vercruysse in gullegem zal je hierbij kunnen helpen.
Doen particulier maar massie fmagazijn enkel op binst de week :)
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
906
315
Nettenwagen- link geeft niet thuis... en wat is een nettenwagen?
De enige hit gaat over netten en palen van volleybal opbergen...

Oeps...toch nog een hit, iets waar een paard voor kan. Netten vervoeren van de visserij...?
 

hahnwerke

Actieve deelnemer
13 feb 2017
158
63
Je bedoel de eschen ziekte zeker. De iepen ziekte was honderd jaar geleden en ze zijn nu hier flink aan het herplanten met een iep die een soort weerstand heeft tegen dit soort dingen.

Volgens http://dutchelmdisease.org/Dutch/iepziekte/index.html is er een tweede ziektegolf sinds 1972, die tot nu voortduurt. Ik begreep van de eigenaar van Tafelboom dat ze daarom zoveel Iep aan het kappen zijn. Inderdaad de es ook, helaas!
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Volgens http://dutchelmdisease.org/Dutch/iepziekte/index.html is er een tweede ziektegolf sinds 1972, die tot nu voortduurt. Ik begreep van de eigenaar van Tafelboom dat ze daarom zoveel Iep aan het kappen zijn. Inderdaad de es ook, helaas!

Ja, ik heb een jaar of twintig geleden, zoiets, wat iepen ge en herzaagd en toen hadden ze - de boeren - over het zo snel mogelijk alle schors verbranden vanwege deze ziekte ik naam het meer aan als overgebleven en dreven voorzichtigheid. Nou, blijkbaar zijn de ziek iepen in het noorden gerooid en is het probleem hier voorbij tenminste ik hoor nauwelijks meer over ziek iepen. Ik hope dat het onder controle is. Tijdens het eerste ziektegolf heeft de timmerman die in mijn huis heeft gewonde geprofiteerde van al die vrijkomende hout want er is iepen gebruikt overal in huis en schuur. De meest zit goed vol houtworm ook.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.