Graag wat meningen van de forumleden

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Dag Jaap en andere forummers,

Gilde is inderdaad wel mooi klassiek, maar van oudsher (sorry, dit is mijn mededingingsrechtelijke brein dat opspeelt) was een gilde ook een mogelijkheid om de markt af te schermen, zodat niet iedereen zijn (i.c. houtbewerkings)diensten kon aanbieden doordat de kennis en vaardigheden voorbehouden bleven aan een geselecteerde groep. Dit gilde gaat zijn kennis en vaardigheden juist delen. Wat dat betreft kun je het hele forum, dat inderdaad super behulpzaam en constructief is en een ontzettende hoeveelheid kennis en ervaring bevat, wel als gilde benaderen. In ieder geval wil ik je hierbij bedanken voor je inzet, hou vol en succes met je to do lijst.

Groeten,

Hans
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.232
535
Eanske
ingoogni.nl
Ben bang da ik over het algemeen een andere mening dan de meesten heb over het indelen van een forum. Bijvoorbeeld houtsnijders-, houtdraaiers-, meubelmakerswerkstukken etc. mogen van mij allemaal in een groep. Net zo als de diverse soorten gereedschap. Hoe minder hokjes hoe prettiger.

Maar de vraag, ik zou een aparte groep voor "superdraden" maken. Pinned onderwerpen binnen bestaande groepen vindt ik hopeloos, ze nemen veel te veel schermruimte in beslag. Dat is nu iets waarvoor ik een aparte groep zo aanmaken, genaamd "pinned". Daar alle "superdraden" naartoe verplaatsen ongeacht de categorie. Wel zou ik de originele draad laten bestaan in z'n eigen categorie. Weet echter niet of de forumsoftware dit soort grappen ondersteund.

t.a.v. commercie, op een aantal fora bij onze oosterburen is het gebruikelijk dat deelnemers met een commercieel belang binnen de onderwerpen die het forum bestrijkt zich kenbaar maken via hun signatuur of forumstatus: "zakelijk deelnemer". Commercieel is natuurlijk een ruim begrip, maar een meubelmaker die hier lekker mee doet zonder de intentie om via dit forum te verkopen is wat mij betreft nog steeds commercieel. Het houd de zaken gewoon helder in discussies. Daarnaast zie je nog wel eens een apart sub forum waar "Commercielen " zich mogen uitleven tegen betaling, daar reclame maken is dan ook geen probleem. Zo'n hoekje is dan wel voor iedereen leesbaar maar er is niet voor iedereen te posten. (voorbeeld)

i.
 

Koos

Actieve deelnemer
28 sep 2009
193
38
Amsterdam
Ik ben het met knotwilg eens. Houtsnij, houtdraai, meubelwerkstukken etc in 1 groep.
Een extra rubriek voor superdraden vind ik ook een bijdrage leveren en ook met knotwilg eens dat het ook goed is om de originele draad in de eigen groep te laten staan.
Diverse gereedschappen vind ik echter wel belangrijk in elk een eigen rubriek. Van mij mag er zelfs 1 bij, namelijk geluidsarm elektrisch gereedschap. Er zijn nogal wat herriebakken en veel van ons hebben een werkplaats in of aan huis waar rekening met de buren moet worden gehouden. Dan wordt het een belangrijk criterium bij de aankoop van een nieuwe machine. Ook wordt vaak bij specificaties niet aangegeven wat het geluid is.
Commercie mag van mij prima op het forum mits in een eigen rubriek. Tevens hoeven reclame opbrengsten niet naar een goed doel wat mij betreft, die kunnen we heel goed zelf gebruiken om bijvoorbeeld zelf gereedschaptests te financieren. Het testen van gereedschap zoals bijvoorbeeld door Sander vind ik zeker een belangrijke bijdrage leveren inzake de afweging voor wat betreft de aankoop van een machine. Dat gaat per slot van rekening voor velen van ons toch over veel geld.

Mvg,
Koos
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.