Aspirant meldt zich, even voorstellen

Plothyzz

Nieuw lid
7 okt 2012
11
0
Hallo allemaal,

Sinds een weekje ben ik druk bezig de gehele inhoud van het forum te lezen. Met name de inrichting van werkplaatsen, gereedschappen en een aantal werkstukken bekijken. Enkele jaren geleden heb ik een aantal finlog-, canadese logwoningen meegebouwd (een rare canadees met een een voorliefde voor hout geholpen) en daar mijn hart aan houtbewerking verloren. Tussendoor wat gefreubeld met kleine zaken (vanwege ruimtegebrek) en altijd de wens 'ooit als ik toch ruimte heb .....'.

En dan eindelijk, een nieuw huis (gezinsuitbreiding) met een garage én losse bergruimte voor alle zooi. De garage wordt mijn werkplaats, en is 6,50 bij 3,62 (min nog wat ruimte voor fietsen, bolderkar en ander noodzakelijk kwaad. Het huis is een (deels) opknapper en ik wil alle meubelen zelf gaan maken en daarnaast vind ik het leuk om kinderspeelgoed te maken.
Aan de ruimte en de gereedschappen zal het niet liggen, enkel aan (het ontbreken van) vaardigheden. Al doende leren, en ik heb een open haard, dus als het echt mislukt.... Ik hoop dat ik er niet al te warmpjes bij zit deze winter.

Voorlopig ga ik me eerst richten op het 'bouwen' van de werkplaats (werkbank, kasten, tafels voor apparaten etc.) en vervolgens een stapelbed a la bedstee/boomhut voor mijn kleine mannetjes.

Groetjes !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.