Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 73

Gratis complete werkplaatsinrichting!!

Zo, als dat jullie aandacht niet heeft, weet ik het ook niet meer.

Toch is het misschien wel waar. Ik zal het uitleggen.

Ik werk als uitvaartverzorger in het noorden van het land. Daar betrokken wij onze eikenhouten kisten bij een familiebedrijf die ze nog zelf met de hand maakten. Nu de beide broers met pensioen zijn, is er dus een complete werkplaats met machines over.
    Een jongere broer zet het bedrijf wel voort, maaar zal niet zelf de kisten gaan maken.

Ik weet nog niet zeker of het helemaal voor niets weg mag, maar het zal waarschijnlijk niet veel zijn.
    Ik wil hier wel in proberen te bemiddelen.
    Het betreft natuurlijk geen nieuwe moderne machine's, maar oerdegelijke gietijzeren. Vervoer is dus wel even een lastig dingetje.
    Het betreft in ieder geval:
    - vlak-/van dikte bank.
    - freestafel
    - lintzaag
    - zaagtafel (wel vrij nieuw heb ik begrepen)
    - stationaire schuurmachine
    - boel klein spul (veelal luchtdruk gereedschap)

Ik weet ook niet of het persé allemaal in één keer moet. Ik moet alle details nog doorspreken. Ik wilde er echter wel bij zijn voordat het zomaar verdwijnt.
    Ik heb aangegeven dat ik wel even wil informeren of er mensen zijn die hier interesse in hebben. (Ik kan me niet voorstellen dat zoveel professionele machines bij het oudijzer zouden belanden).

Mocht er interesse zijn, dan heb je dus voor niets of een prikkie een volledige werkplaats. Misschien heel aantrekkelijk voor iemand die de stap wil maken om echt meubelmaker te gaan worden o.i.d.
    Het betreft dus professionele machines, van een respectabele leeftijd, die allemaal in prima werkende staat zijn.
    Het geluidsniveau zal wat hoge liggen dan bij de moderne machine's, maar ach.

Korom, mocht er interesse zijn laat dat dan even weten, dan kijken we wat we er mee kunnen doen.