Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 73

Gratis complete werkplaatsinrichting!!

Zo, als dat jullie aandacht niet heeft, weet ik het ook niet meer.

Toch is het misschien wel waar. Ik zal het uitleggen.

Ik werk als uitvaartverzorger in het noorden van het land. Daar betrokken wij onze eikenhouten kisten bij een familiebedrijf die ze nog zelf met de hand maakten. Nu de beide broers met pensioen zijn, is er dus een complete werkplaats met machines over.
    Een jongere broer zet het bedrijf wel voort, maaar zal niet zelf de kisten gaan maken.

Ik weet nog niet zeker of het helemaal voor niets weg mag, maar het zal waarschijnlijk niet veel zijn.
    Ik wil hier wel in proberen te bemiddelen.
    Het betreft natuurlijk geen nieuwe moderne machine's, maar oerdegelijke gietijzeren. Vervoer is dus wel even een lastig dingetje.
    Het betreft in ieder geval:
    - vlak-/van dikte bank.
    - freestafel
    - lintzaag
    - zaagtafel (wel vrij nieuw heb ik begrepen)
    - stationaire schuurmachine
    - boel klein spul (veelal luchtdruk gereedschap)

Ik weet ook niet of het persé allemaal in één keer moet. Ik moet alle details nog doorspreken. Ik wilde er echter wel bij zijn voordat het zomaar verdwijnt.
    Ik heb aangegeven dat ik wel even wil informeren of er mensen zijn die hier interesse in hebben. (Ik kan me niet voorstellen dat zoveel professionele machines bij het oudijzer zouden belanden).

Mocht er interesse zijn, dan heb je dus voor niets of een prikkie een volledige werkplaats. Misschien heel aantrekkelijk voor iemand die de stap wil maken om echt meubelmaker te gaan worden o.i.d.
    Het betreft dus professionele machines, van een respectabele leeftijd, die allemaal in prima werkende staat zijn.
    Het geluidsniveau zal wat hoge liggen dan bij de moderne machine's, maar ach.

Korom, mocht er interesse zijn laat dat dan even weten, dan kijken we wat we er mee kunnen doen.
    Ik kan ze niet zelf houden, daar heb ik geen ruimte voor (en ook niet de meubelmakende vaardigheden helaas).
    Misschien wil ik aan deze hele deal wel iets aan over houden, maar dat zien we wel.

Op zich denk ik een buitenkans voor iemand die echt voor zichzelf wil beginnen en in één klap een volledig machinepark wil.

Ik ben benieuwd.
    Ik zal binnekort foto's maken om een beter beeld te geven.

Toon
    Laatst gewijzigd door Toonboog; 10-10-12 om 13:00.

Hoe is het mogelijk??? ;-)

Hoe zit het met hobbyisten, mogen die ook reageren? Zoja, dan ben ik eventueel bereid om mee te bieden voor de lintzaag, indien mogelijk. Die zoek ik al tijden.

Geef maar aan wat de mogelijkheden zijn.

Ik denk dat iedereen mee mag doen.
    Zoals ik al zei, er staat nog niets vast.

Het zal van hen afhangen of het in losse delen mag of het liefst alles is één keer.
    Ik hou alle vorderingen bij op het forum.

ik wacht de foto;s en beschrijving af

Ik ben ook geïnteresseerd. Ik ben van plan dit jaar of volgend jaar de stap te gaan maken om voor mijzelf te beginnen. Als ik voor een kleine prijs een mooie machine kan kopen, zou ik daar erg blij mee zijn. Ik wacht graag de foto's af. Waar in het noorden van het land staat het?

Ik ben sinds een paar maanden werkloos en 58 jaar. Kans op een betaalde baan is dus tot 0 gereduceerd en dan ook nog de verhoging van de pensioenleeftijd.
    Ik overweeg om eventueel voor mezelf te beginnen als timmerman/meubelmaker (net als mijn opa ooit was).
    Een of enkele machines zouden zeer van pas kunnen komen.
    Ik ben heel erg benieuwd naar de volgende stappen.
    Pieter

Ik zou uitermate geïnteresseerd zijn in een vlak-/van dikte bank en wil daar ook zeker wel iets voor betalen. En ik woon natuurlijk lekker in de buurt In ieder geval een geweldige handeling van deze pensionarissen!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Gratis machines ? Nee,da's niets voor mij hahahaha. Passen toch niet op mijn zoldertje.....
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Leuk, mogelijk zit er iets voor ons bij. Ook interesse in vlak- / van dikte bank.

Ben benieuwd, wacht graag op de foto's ;-)
    Ging er eigenlijk niet van uit dat kisten nog met de hand gemaakt werden.. Heb ik me even vergist..

Forum Rechten