Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Klein draaiwerk : flessenstoppers en andere projectjes

Forummers,

Het was op de kop af 1 week geleden dat ik wat had geprobeerd te maken in de werkplaats. Afkickverschijnselen waren een dagelijks verschijnsel maar helaas kan er even weinig gedaan worden. Vrijdagavond was het dan zo ver. Na het eten vertrok ik met mijn zoontje naar de werkplaats. Samen hebben we een hele partij blokjes uitgezocht en zelfs nog wat kleine stukjes aan elkaar verlijmd ! Da's altijd lachen, het is nooit genoeg lijm voor junior hahaha De blokjes hebben we allemaal geboord op de draaibank met een boortje 7,5mm zodat die dan worden omgetoverd tot flessenstoppers.

Dit was het resultaat wat op mij stond te wachten op zaterdagochtend. Wat een productie he!!!
    IMG_4542.jpg

Ik had geen zin in ingewikkelde vormen, de schoonheid van het hout moest dit keer genoeg zijn.
    IMG_4543.jpg

Weer een paar
    IMG_4544.jpg

Hier zijn ze voorzien van een laagje druivenpitolie
    IMG_4545.jpg

Van een goede vriend (wie heb ik heb leren kennen via dit forum!!) kreeg ik eens een metalen onderdeel van een flesopener. Daar heb ik vorige week bij Schulte een aantal bijgekocht maar dan in de gepolijste vorm
    IMG_4547.jpg

Gaatje boren
    IMG_4546.jpg

Yep, past....mooi hout he !! Er zaten wat stukken tussen die 5000 walnotenbalkjes die ik ooit kocht.
    IMG_4548.jpg

De hele dag ging erg snel voorbij maar ik had nog graag een bal willen draaien (bij nader inzien had ik dit beter een andere keer kunnen doen). Het lichaam was wat vermoeid maar ik was zoblij dat ik weer eens wat kon doen. Ach, bepaalde oude gewoonte's zijn lastig af te leren. Deze bal is "rondig" geworden hahaha
    IMG_4549.jpg

Vandaag wil ik proberen om verder te gaan met de afwerking van deze projecten....Wordt dus weer vervolgd
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Altijd weer mooi Rick, dat kleine draaiwerk tussendoor. Met die stoppers houd je de draaigeest wel in de fles.
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Zie er goed uit Rick

MvrGr Bep

heerlijk, een dagje ontspannend draaiien, met een leuk resultaat
    GROETJES MOOTJE

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    IMG_4552.jpg
    Het meerendeel heeft een laagje Shellawax gekregen. Een aantal heb ik gelaten zoals ze waren........ "au naturelle"....sjemig....dat klinkt wel erg chique.......

Zoals je ziet heb ik maar bij een paar flessenstoppers het metalen onderstuk erop gezet. Het leek me ook wel leuk om iemand een flessenstopper met verwisselbare kop te verkopen. Theoretisch is er ergens in november weer een expositie. Daar zal ik niet groots uitpakken maar dit keer wil ik voornamelijk kleine dingetjes meenemen.
    met vriendelijke groet,
    rick

ik wil ook een draaibank!

mooi hoor!

Rick,

Erg mooi gemaakt. Ik hou erg van werkstukken waarin het hout opzich en nerf voor zich spreken! En Shellawax geeft het een prachtige glans. Misschien moet ik dat toch eens bestellen ;-)
    De gedraaide bal is ook erg mooi. Van welk hout heb je dit gemaakt? Taxus?

Rene

rick , ik vindt je erg vervelend.
    altijd mooi hout aanbieden en nu mij lekker maken met mooi hout in draaiwerk.
    ben nu dus compleet besmet met een virus.
    was eerst boerentimmerwerk en nu moet en zal er een draaibank komen
    DANK JE VOOR DEZE PLEZIERIGE BESMETTING MET DIT VIRUS.
    EINDELIJK BLIJ MET EEN BESMETTELIJK IETS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    waardeer het werk van een ander als u eigen , ook bij een ander moet de kachel blijven branden.
    oordeel niet zoals u beoordeelt wil worden

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    @Rene : Je kan het shellawx hier wel eens proberen.Mocht het wat voor je zijn dan kan je altijd een flesje aanschaffen. De bal is inderdaad taxus. Mijn"bal"hout is bijna op

@Ernst : Wat moet ik zeggen ? Graag gedaan dan he!! hahaha
    Laatst gewijzigd door rickkoorman; 07-10-12 om 17:16.
    met vriendelijke groet,
    rick

Heb je junior nog kunnen ontlijmen ;-) of moet dat in verloop van tijd er af slijten
    Laatst gewijzigd door rendew; 07-10-12 om 17:43. Reden: Taal fout

Forum Rechten