Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 46

Digitale schuifmaat: advies?

Kan iemand mij in de juiste richting wijzen ivm de aankoop van een digitale schuifmaat?

Er is blijkbaar ook op dit gebied veel rommel te koop.
    Iemand tevreden over een bepaald merk?

Hartelijk dank,
    Bert

sommige mensen hebben het er niet op maar ik heb een digitale schuifmaat van de lidl en die doet het nu na 3 jaar nog steeds perfect.
    groet jordi

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jordiij Bekijk Berichten
    sommige mensen hebben het er niet op maar ik heb een digitale schuifmaat van de lidl en die doet het nu na 3 jaar nog steeds perfect.
    De mijne doet het al vijf jaar, dagelijks gebruik aan het bureau. Dus geen idee hoe die zich in het stof hou(t)d Oja de batterijtjes, knoopcellen, bij de Action voor Action prijzen.
    Jeroentje

met stof blijst die het ook goed doen.

alleen als iemand hem wil kopen wel een tip laat hem niet in de schuur of zo liggen als het heel koud is want met een wat koudere temperatuur kan het beeldscherm kapot gaan.

gr jordi
    groet jordi

Als je een goede wilt hebben is die van Mitutoyo een hele goede. Je kan geluk hebben met een goedkope uitvoering. Ik heb ze vroeger verkocht ook van Gedore deze komen gezien de inkoopprijs uit china maar voldeden goed. Alleen hoe weet je dat je schuifmaat nauwkeurig is? Wie heeft keramische maten om te testen. Wie heeft een geijkte schuifmaat? Mitutoyo 530(type als ik het goed onthouden heb) heb ik vaak laten ijken (calibreren) voor klanten. Per 10 stuks 5 zonder afwijking en de grootste afwijking die ik gezien heb was 0.03mm.De rest er tussen in. Hoe ze dat bij een gewone schuifmaat (nonus min 0.05) kunnen aflezen weet ik niet.

De mitutoyo is niet goedkoop maar ik vind het nog steeds één van mijn beste aankopen.

Voor houtbewerken lijkt me en digitale schuifmaat een beetje overdreven, maar als je er echt een wil hebben zou ik voor de Mitutoyo gaan. Ik gebruik er zelf een paar op mijn werk (metaalbewerking) als het echt nauwkeurig werk is, maar anders gewoon een analoge (ook Mitutoyo). Wil je een digitale schijfmaat testen op degelijkheid (dus niet ijken) schuif 'm dicht, zet 'm op nul, schuif 'm helemaal open en vervolgens een paar keer snel open en dicht. Nu weer op dicht schuiven en kijken waar de teller op staat. Staat ie niet meer op nul: lekker laten liggen en niet kopen.

Groet Paul

Dank voor de reacties!

Gisteren heb ik de knoop doorgehakt, na een grondig zelfonderzoek ...
    Daarbij bleek dat ik de kwaliteit van de Mitutoyo niet echt nodig heb en -financieel- ook niet kan verantwoorden.

Een nauwkeurigheid van 0.1 mm is voor mijn bezigheden ruim voldoende, meestal zelfs te goed.

De digitale schuifmaat moet ook helpen mijn illusie, dat ik kan houtbewerken zonder bril, overeind te houden

Dus heb ik bij Conrad voor € 25.99 een schuifmaat gekocht die door 8 van de 8 klanten als uitstekend wordt ervaren.

Nogmaals dank!

Bert

Nog even een voorlopige conclusie, misschien heeft iemand er wat aan.

Ik heb de schuifmaat nu meer dan een week kunnen gebruiken en testen en ben tot nu toe kompleet tevreden.

De schuifmaat is zwaar RVS, mooi gebouwd, de cijfers zijn zeer duidelijk. Het plastic doosje is stevig en bedoeld voor continu gebruik, geen wegwerpverpakking.

Ook de slimme test die Paulus hierboven voorstelde heb ik nu meerdere malen gedaan en ja, zelfs bij bruusk dichtschuiven vanaf maximum opening, geeft het toestelletje onmiddellijk 0.00mm.

Voor mij dus een goede koop.
    Bert

ik gebruik er een van gedore digitaal is veel makkelijker heb hem al 3 jaar en werkt nog net zo goed als toen hij nieuw was .
    Meubelmakerij de kleine

Forum Rechten