waar kopen jullie schuurpapier en lamello's

doubjj20

Actieve deelnemer
5 jan 2012
41
0
Bij ons hier in de bouwmarkt is de keuze heeeeel erg beperkt.
Ik kan 20 lamello's kopen voor 5 euro ofzo.
beetje aan de prijs dus.
Hetzelfde geldt voor schuurpapier. Wat ze hebben is na 3 keer schuren op.

Wat zijn jullie ervaringen met (online) winkels voor het kopen van dit soort zaken?
Misschien ook wel iets voor schroeven?

Gr Joost
 

peterselie

Actieve deelnemer
30 nov 2010
26
0
Ik werk zelf als bijbaantje bij praxis en daar kan ik makita lamello's bestellen dan ben ik voor 1000 stuks ongeveer 40/50 euro kwijt uit me hoofd gezegt dit kunnen ze bestelle vanuit de makita lamello's

en voor schuurpapier zoek ik nog een alternatief met een goede prijs/kwaliteit
 

WoodRob

Actieve deelnemer
23 nov 2011
101
0
57
Beesd
Ik heb ooit een doos van 1000 stuks of zo bij Baptist IJzerwaren en Gereedschap in Arnhem gekocht. De prijs weet ik niet meer, maar het was vele malen goedkoper dan je voor zakjes van 20 stuks betaalt. Bel ze anders even.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Ik haal mijn lamello's ook bij Babtist. Schuurpapier is lastig, wat moet je schuren? Je hebt nogal verschillende soorten werk / papier!
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Schuurpapier en goed advies haal ik bij een nabije verfspeciaalzaak: Nama. Allerlei soorten hebben ze. Zitten volgens de webpagina in Arnhem, Didam en Venlo.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Lamello's haal ik bij de plaatselijke meubelmaker. Daar kopen ze die per 10000 tegelijk. Scheelt enorm in de prijs dus. Wil best een zakje voor je ophalen.

Schuurpapier blijft een lastig verhaal. Ik ging van Festool eigen merk naar Ecotools naar Norton naar Wurth en nu Abranet......Lastig verhaal. Ik gebruik het alleen voor het schuren van hout maar dan zit er nog steeds verschil tussen alle soorten. De ene schuurt heerlijk op essenhout maar weer erg slecht op teak..... Schuurpapier koop ik meestal online, altijd wel even goed zoeken naar de aanbieder met de meest gunstige prijs/kwaliteit verhouding.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Schuurpapier haal ik in t,Harde het is snijrestant van de rol.
De laatste keer 5 rollen voor een tientje.
Rollen zijn ongeveer 2cm breed en ongeveer 30cm doorsnee.
Er is een beperkt aantal gradaties, maar op de draaibank is het heel fijn werken.
 

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Voor deze prijs (5 euro) lever ik je 100 lamello's (of ander aantal)
Komen alleen verzendkosten bij.

Wat voor schuurpapier wil je? Vellen of aan de rol en welke korrel.
Ook in schroeven zit heel veel verschil: lengte, dikte, soort.


Bij ons hier in de bouwmarkt is de keuze heeeeel erg beperkt.
Ik kan 20 lamello's kopen voor 5 euro ofzo.
beetje aan de prijs dus.
Hetzelfde geldt voor schuurpapier. Wat ze hebben is na 3 keer schuren op.

Wat zijn jullie ervaringen met (online) winkels voor het kopen van dit soort zaken?
Misschien ook wel iets voor schroeven?

Gr Joost
 

noobzr

Actieve deelnemer
11 jan 2012
59
0
ik koop ze altijd bij http://www.mzsgereedschap.nl/accessoires/lamello/lamello-koekjes/ Schuurpapier dat wisselt nogal. nonpaintstore.nl haal ik vaak me schuurpapier.
Ik koop veel cq bijna alles online ivm prijs en ik heb altijd alles netjes binnen gekregen. Dus bij mij alleen goeie ervaringen.

En schroeven koop ik ook vaak online, maar het is maar net wat je zoekt en hoeveel je er nodig heb.
 
Laatst bewerkt:

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Bij ons hier in de bouwmarkt is de keuze heeeeel erg beperkt.
Ik kan 20 lamello's kopen voor 5 euro ofzo. beetje aan de prijs dus.

Ik weet niet welke bouwmarkt jij bedoeld maar mijn laatste voorraad bij Hornach gekocht. De rpijs weet ik niet meer maar het was zeker een stuk minder dan €5/20.
 

doubjj20

Actieve deelnemer
5 jan 2012
41
0
Ik gebruik het schuurpapier meestal voor het schuren van massief hout.
Eerst volgende project is een bed van eikenhout.
Ik zat dus te denken aan papier op rol.
Maar ik heb geen idee wat de kwaliteit van de verschillende merken is.

Lamello's zijn idd goed online te krijgen. Daar had ik nog effe niet aan gedacht....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.