Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Question HBM Vario 450 leunspaan

Hoi,

Hebben jullie tip waar kan ik wat betere leunspaan, en trouwens meerdere leunspanen kopen (300mm, schaal leunspaan enzf.) die as van 16mm (5/8") hebben?
    Of moet ik ze zelf maken?

Ik ben trouwens voorbereid om andere banjo als het moet ook te kopen.

Grtz.
    Vladimir

Als je kan lassen maak je die beter en goedkoper zelf. 1 lm rondstaal (comprimé) van 16mm en wat plat staal is al wat je nodig heb.
    Dan word het maatwerk Daar kan geen fabrieksspul tegenop.

Mvg,

André

ben het met André eens
    als je het zelf(laat) maken kan je zelf bepalen hoe stevig,dik iets word en welke maten het heeft
    heb zelf begin dit jaar ook een leunspaan laten maken en ik kan je zeggen dat de gekochte leunspanen er niet aan kunnen tippen
    Laatst gewijzigd door rené13; 04-10-12 om 17:41. Reden: tekstwijziging

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rené13 Bekijk Berichten
    ben het met André eens
    als je het zelf(laat) maken kan je zelf bepalen hoe stevig,dik iets word en welke maten het heeft
    heb zelf begin dit jaar ook een leunspaan laten maken en ik kan je zeggen dat die niet kan tippen aan gekochte leunspanen
    Volgens mij bedoelde je die laatste zin omgekeerd

Ik zou het proberen

Rene, heb je de foto van je gemakte leunspan? Om design idee te krijgen....

Bedankt voor de antworden heren!

tis gewoon een rechte
    hij loopt wel schuin af zodat de beitel maar een deel ondersteund wordt(anders draait het niet fijn)

Ik heb eentje van 20cm en eentje van 30cm gemaakt, 75 graden hoek ten opzichte van de as Deze zijn wereld verschil in vergelijking met de originele!

foto.JPG

Groeten,
    Vladimir

Forum Rechten