Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Eerste echte verbinding

Na de zomervakantie ben ik gestart aan de MBO opleiding tot meubelmaker.
    Deze eerste paar weken krijgen we een paar kleine opdrachten om te laten zien wat we kunnen.

Hier een voorbeeld, een tand verbinding.
    tevens de eerste hout verbinding die ik zelf heb gemaakt. naast de ´koud op elkaar verbindingen´ dan...

Foto´s:

Netjes man! Ik zou ook wel graag op deze manier het vak leren, gewoon bij de basis beginnen!

Thom, doe dan een cursus meubelmaken! 1 avond per week leer je de kneepjes van het vak. Erg leuk!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Goed gedaan !! Dat belooft veel goeds voor de toekomst!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Ziet er inderdaad goed uit! Waar volg je de opleiding?? En zijn er ook avond opleidingen in de buurt van noord limburg/ oost brabant.

Bedankt.
    En Davee: Ik volg de opleiding aan het Friesland College in Heerenveen.
    Er zijn in Heerenveen wel avond opleidingen maar van het zuiden zou ik dat echt niet weten.

Vandaag een andere opdracht afgemaakt:
    Een driehoek met tand verbindingen.
    Dat was al wat lastiger met zulke hoeken.

Foto´s:

Wow, ook dat zier er weer netjes uit! Kan je iets vertellen over het proces? Met name de middelste ligger lijkt me lastig.

Het begon met het tekenen van de driehoek op ware grote op een stuk papier.
    De stukken hout had ik van te voren al op de afkort lengte afgezaagd.
    Vervolgens plaatste ik het hout op de tekening en kon ik punten zetten op de kruisingen van de hoeken, en op de andere belangrijke plaatsen.
    Daarna alles verder afgetekend en de weg te halen stukken zwart gemaakt.

Om de gaten voor de tanden de juiste hoek te geven stak ik eerst recht naar beneden, vervolgens draaide ik het hout om en kon ik de hoek er uit steken.
    De gaten voor de middelste ligger heb ik er met de beitel uit geklopt.
    eerst een smal gat (wel al de juiste breedte) en daarna de rest weg gestoken.
    Ik had aan beide kanten van het hout een vierkantje getekend zodat ik van beide kanten kon zien of ik de juiste hoek / grote al te pakken had.

-------------------------------------

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is

Hoi Haye,

ziet er erg mooi en strak uit. Het betere handwerk zullen we maar zeggen. Is machinaal ook iets moeilijker te doen.

gr
    Akwadraat

Forum Rechten