Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Gouden regen koffietafel + 3 Olijfhouten schalen

Een riks werkjes van de afgelopen tijd, en voorlopig ook de laatsten want ik peer hem weer naar het buitenland om daar verder aan houtbewerken/tuinieren te doen voor een lange tijd.

Eerst een trio schalen van uniek Olijven wortelhout. Massief en zelf uit een stronk gezaagd dus, geen fineerrommel.
    Mijn huidige topstukken met het mooiste hout wat ik tot nog toe ben tegen gekomen.
    Tjokvol 'eksteroogjes', rijke contrasten en warrig draad. Afgewerkt tot korrel 4000, gekookte lijnzaadolie, schellac and nitro lak.
    Zie ook de video:

Olijfwortelkluit (9) (Custom).jpg Olijfwortelkluit (11) (Custom).jpg
    Olijfwortelkluit (12) (Custom).jpg Olijfwortelkluit (13) (Custom).jpg

Naast dit ook nog een koffietafel uit een knots van een Gouden regen stam. De stam was geheel hol van binnen en nog net bruikbaar..
    De glasplaat heb ik via marktplaats gekocht na lang zoeken naar een ovale met mooie dikte. De plaat rust op flexibele rubber dopjes, want vast bevestigen heeft geen nut met 2 verschillende materialen.
    Filmpje:

Gouden Regen Tafel (6).resized.jpg Gouden Regen Tafel (7).resized.jpg
    - Mvg, Wouter.
    Filmpjes beeldhouwwerken & objecten: http://www.youtube.com/mueiwark
    En website: http://www.duboiswoodworx.nl

Man, dat ziet er echt ongelooflijk mooi uit!

Steven
    Als de kat van huis is...
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

Zeer mooi.
    Proficiat hiervoor

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Mooi werk !! Die tafel had ik al gezien via you-tube. Mooie combinatie van materialen, wat gaat er met de tafel gebeuren ?

Die schalen zijn ook weer goed gelukt. Spuit je zo'n knol eerst zo schoon mogelijk met de hogedrukspuit ? Ik zag ook een klein kettingzaagje op elektra. Heb je daar wat meer info over ? Ben ik al een tijdje naar op zoek.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Wat een gave projecten! Vind vooral de schalen fantastisch. Mooi gedaan!

Weer naar het buitenland? Waar gaat de reis naartoe?? Succes en veel plezier gewenst!

G.A.V.

Athanor
    Guest
    Prachtig werk hoor!

Hoe heb je de takken uit de stronk allemaal in hetzelfde vlak gebracht om het glazen blad te ondersteunen? Lijkt me een lastige klus, ook omdat je e.e.a. Ook nog waterpas wilt hebben.....

Complimenten hoor!

Fons

Prachtige schalen, weer eens iets anders dan op de draaibank.
    Vr.gr. Nico Oosthoek

@Athanor: Had ik me ook al af zitten vragen. Dit leek me daar wel een mooie oplossing voor, mits je een ondergrond hebt die waterpas is.

Athanor
    Guest
    Jaa, goed idee! Staaltje van "out of the box" denken

Fons

erg mooi allemaal

even een vraagje over de afwerking van de schalen
    zorgt de nitro lak nu voor die glanzende afwerking of de shellac?
    of komt het door de combinatie van de twee?

Forum Rechten