Kistje : essen en bubinga

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Forummers,

Dit kistje was ik ergens vorige week al mee gestart. Wederom heeft de haakse slijper geholpen met het werk, dit werkt erg verslavend. Het hout wat ik hiervoor gebruikt heb had ik nog liggen als "restanten". Ik wilde graag een "chunky" uiterlijk. De wanden zijn extreem dik (sorry sam.....;)) gelaten. Scharnieren had ik ook nog liggen dus al met al heeft dit projectje weer geholpen met opruimen van de restjes!!

IMG_4469.jpg

IMG_4470.jpg

IMG_4471.jpg

IMG_4472.jpg

IMG_4473.jpg

IMG_4475.jpg

IMG_4476.jpg

Er zit geen greepje aan de voorzijde maar aan beide zijkanten zit een kleine inkeping waarmee je het dekseltje open kan doen. In de hoeken zitten kleine magneetjes die het doosje dicht houden tijdens transport.

Het kistje zal ook weer te koop worden aangeboden. Richtprijs 50/60 euro.

Gr

rick
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Mooi kistje Rick, ik zie dat je voorraad essen plankjes ook weer ietsjes afgenomen is. Die maat is ideaal voor vakverdeling en bodems!
Persoonlijk vind ik de hoekverbinding niet echt mooi voor kistjes, meer iets voor lades. Maar verder weer prima werk!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Het kistje staat nu alweer een tijdje in de woonkamer. Ik was bang dat het dekseltje echt open zou gaan staan maar dat is enorm meegevallen. Volgend jaar staan er weer wat expositie's/kunstmarkten op het programma, het kistje kan nu dus mee op reis.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Rick! die wanden!! ;)

maar dat even terzijde: waarom blijft de aansluiting met de grond altijd zo vlak? Als je dan toch aan het raspen bent met je slijptol.. waarom stop ja daar dan opeens? Wel zien dat je dan nog wel een paar pootjes overhoudt natuurlijk :)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Dat is een goede opmerking Sam. Steeds kom ik weer terug op die platte onderkanten.....heb zelf alweer 2 kistjes staan in lijmklemmen met platte onderkant.....Ik zal toch eens iets met "pootjes" gaan bedenken....
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.555
Gaanderen
Mooi kistje Rick. Ik ben alleen geen fan van dit soort scharnieren. Te veel problemen ermee gezien. Maar hier komen er weinig krachten op.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.