baby rammelaar

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Ik kijk niet zoveel in deze rubriek. Toch heb ik wel wat met houtdraaien (kleine voorwerpen). Als het zo op mijn weg komt draai ik bijvoorbeeld knopjes voor kastladen.
Ook leuk was een rammelaar te draaien en dan net zo lang met boren, een zaagje, rasp, mesje te werken totdat het balletje in de rammelaar los komt. Ja en dan dat bolletje nog mooi rond afwerken natuurlijk. Zie foto.
Magnoliahout gebruikt. Het leuke daarvan is dat je tijdens het bewerken de geur van magnoliabloesem ruikt.

Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Tjeerd, er leuk idee om zoiets leuks te maken, ziet er heel goed uit. Zacht balletje, zeker om dit balletje met de nodige moeite erin te krijgen zoals ik me kan voorstellen.
Ja magnolia ruikt lekker, heb er nog een hele stam van staan, gelukkig.
Ad
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Ad de Crom zei:
.........ziet er heel goed uit. Zacht balletje, zeker om dit balletje met de nodige moeite erin te krijgen zoals ik me kan voorstellen.
Hoezo Ad, zacht balletje? Het is gewoon een stukje van het blok magnoliahout dat
in het rammelaar"blok" zit. Dat moet je tussen de rammelaarspijltjes door losboren en
verder bewerken.
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Tjeerd zei:
Ad de Crom zei:
.........ziet er heel goed uit. Zacht balletje, zeker om dit balletje met de nodige moeite erin te krijgen zoals ik me kan voorstellen.
Hoezo Ad, zacht balletje? Het is gewoon een stukje van het blok magnoliahout dat
in het rammelaar"blok" zit. Dat moet je tussen de rammelaarspijltjes door losboren en
verder bewerken.
Nou Tjeerd, dacht eerst dat het een redelijk zacht balletje was met daarin rinkelende dingetjes, zoals die ik ook thuis heb liggen. Maar blijkbaar had ik het niet zo goed gelezen. Mijn fout.
Nou heb ik meer respect voor het feit dat je dat door het los te boren en bewerkt te hebben, zo het balletje netjes rond heb gekregen. Heb wel eens kerst ornamenten gemaakt, met losse voorwerpen erin, ze noemen het ook wel ''inside outsite turned ornaments'', bijna op de manier zoals je de rammelaar hebt gemaakt, waarbij je het inwendig en uitwendig draait, zodat je hetzelfde krijgt als de rammelaar, en naderhand het gat wat je hebt gebruikt om het inwendig uit te draaien afdicht met een houten propje, en het netjes afwerkt.
Ad
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
[quote="Heb wel eens kerst ornamenten gemaakt, met losse voorwerpen erin, ze noemen het ook wel ''inside outsite turned ornaments'' .......... afdicht met een houten propje, en het netjes afwerkt.[/quote]
Interessant Ad. Wil je daar iets meer over vertellen en laten zien (nieuw onderwerp)?
Zou ik zeer op prijs stellen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.