vast zitten klauwplaat voor komen.

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
hallo,

ik draai de laatste tijd erg veel en ik wissel dus vaak van klauwplaat naar vaste center.

nu heb ik vaak last dat me klauwplaat vast zit en dat ik hem er niet meer van af krijg.

nu zie ik bijvoorbeeld bij rick dat die er een plastic ring tussen doet is dat om dit te voor komen?

zo ja waar koop je dat soort ringen? of zijn het gewoon van die ringen die je ook in je kraan kan doen om het lekken te voor komen want die heb ik wel liggen in het plastic.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Tja....je had me dat natuurlijk ook even kunnen vragen zaterdag.....Ik draai deze ringen zelf uit een massieve stuk kunststof. |Het is wel hard materiaal,ik weet niet of die ringen hard genoeg zijn. Gewoon eens proberen lijkt me.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
ja ik wou het nog vragen alleen ik was het vergeten:p

ik zal het is proberen.

en als die van mij niet goed zijn waar kan je van dat kunstof kopen want daar heb ik op school wel is wat mee gedraaid en daar had ik wel een leuk idee mee alleen weet niet waar je het kan kopen. wel waar je het voor pennen kan kopen maar dat is erg klein.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
ja ik heb nu ook een stukje karton er tussen werkt perfect.

rené: ja ik heb in mijn draaibank ook zn gaatje alleen ik heb er geen pinnen voor misschien draai ik die nog wel is op de metaal draaibank op school. en mijn klauwplaat heeft geen gat er in maar een 6 hoekige kop dus daar kan ik een baco op zetten aleen die is niet groot genoeg de gene die ik heb:p haha.

maar nu werkt het weer bedankt voor de antwoorden.
 

Piwood

Nieuw lid
9 apr 2013
9
0
Ik heb sinds kort een vierklauwens van Hbm. Als ik de bekken wil wisselen dan krijg ik de schroeven bijna niet los.
Is dit een normaal verschijnsel.
? En is hier een oplossing voor?
Pieter
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
Ik krijg die altijd gewoon goed los. Alleen heb ik de ingang waar de sleutel in gaat dat die soms niet draaid maar dat is ook zo weer over.

Gr. Jordi
 

Piwood

Nieuw lid
9 apr 2013
9
0
Ik moet zoveel kracht zetten dat ik bang ben dat ik eerdaags de inbussleutel afbreek.
Dit lijkt mij niet echt normaal.

Groet
Pieter
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
In de meeste Chucks kan je ze moeiteloos in en uitdraaien. Draai je ze te vast dan kan je de schroefdraad beschadigen. Koop wat kopervet soms ook antie weide vet genoemd. Dit maakt demonteren makkelijk. Ook kan het zijn dat de gaten niet precies tegenover elkaar zitten.
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Klein beetje vaseline op de schroefdraad van de boutjes smeren om corrosie tegen te gaan en niet onmogelijk superstrak aandraaien, vast is vast en komen echt niet los tijdens het draaien.

groeten,
Patrick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.