Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

vast zitten klauwplaat voor komen.

hallo,

ik draai de laatste tijd erg veel en ik wissel dus vaak van klauwplaat naar vaste center.

nu heb ik vaak last dat me klauwplaat vast zit en dat ik hem er niet meer van af krijg.

nu zie ik bijvoorbeeld bij rick dat die er een plastic ring tussen doet is dat om dit te voor komen?

zo ja waar koop je dat soort ringen? of zijn het gewoon van die ringen die je ook in je kraan kan doen om het lekken te voor komen want die heb ik wel liggen in het plastic.
    groet jordi

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Tja....je had me dat natuurlijk ook even kunnen vragen zaterdag.....Ik draai deze ringen zelf uit een massieve stuk kunststof. |Het is wel hard materiaal,ik weet niet of die ringen hard genoeg zijn. Gewoon eens proberen lijkt me.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

ja ik wou het nog vragen alleen ik was het vergeten

ik zal het is proberen.

en als die van mij niet goed zijn waar kan je van dat kunstof kopen want daar heb ik op school wel is wat mee gedraaid en daar had ik wel een leuk idee mee alleen weet niet waar je het kan kopen. wel waar je het voor pennen kan kopen maar dat is erg klein.
    groet jordi

Jordiij,
    Ik gebruik daar altijd een fiberring voor die ook gebruikt wordt bij waterleidingen. Verkrijgbaar bij loodgieters, Gamma, praxis etc. Deze fiberringen zijn in diverse maten beschikbaar. Met het lossen van de klauwplaat heb ik nooit problemen.

Een stukje karton op maat knippen werk ook prima

ik heb er gelukkig geen last van
    in mijn 80mm as zit een gat en in alle hulpstukken die erop passen zit ook een gat waarmee ik ze weer open krijg(buisje in beide gaten en een klein tikje ertegen)

ja ik heb nu ook een stukje karton er tussen werkt perfect.

rené: ja ik heb in mijn draaibank ook zn gaatje alleen ik heb er geen pinnen voor misschien draai ik die nog wel is op de metaal draaibank op school. en mijn klauwplaat heeft geen gat er in maar een 6 hoekige kop dus daar kan ik een baco op zetten aleen die is niet groot genoeg de gene die ik heb haha.

maar nu werkt het weer bedankt voor de antwoorden.
    groet jordi

Ik heb sinds kort een vierklauwens van Hbm. Als ik de bekken wil wisselen dan krijg ik de schroeven bijna niet los.
    Is dit een normaal verschijnsel.
    ? En is hier een oplossing voor?
    Pieter

bedoel je de schroeven waarmee de bekken vastzitten aan de chuck?

ben maar blij dat die goed vastzitten

Ik krijg die altijd gewoon goed los. Alleen heb ik de ingang waar de sleutel in gaat dat die soms niet draaid maar dat is ook zo weer over.

Gr. Jordi
    groet jordi

Forum Rechten