Arend op tak (inlegwerkje)

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Na lange tijd maar weer eens een werkstukje van mij:

img3895jb.jpg


Ik ben er erg tevreden over. Hoe vinden jullie hem?

Groetjes,

Lennaert
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Nou.....ik ben geen groot fan van inlegwerk maar ....WOW.....da's een strak stukje werk !! Als je zulke stukjes al tijdens je opleiding maakt dan betekent dat veel goeds voor de toekomst!!!
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Bedankt voor de leuke reacties! Rick, dat zwart kleurige hout dat ik ooit van je heb gekocht, hoe heet dat ook al weer?

Zijn jullie geïnteresseerd in de 21 andere houtsoorten?
 
Laatst bewerkt:

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Uhmmm....Was dat van dat knetter,knetter harde hout ?

Ik denk dat het borstdeel van de vogel het mooiste is, zeer bijzonder welk effect je gecreeerd hebt met het laten verlopen van de nerfrichting
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
zo he, ik kijk mijn ogen uit, erg mooi, ben benieuwd hoe mooi dat gaat worden in de toekeomst , met meer evaring. vind het dus nu al mooi , laat staan straks ;)
 

tomasolaerts

Actieve deelnemer
5 aug 2010
33
0
Zeer mooi ! Het gebruik van de houtnerf is inderdaad zeer geslaagd.
Hier is een papegaai die ik een tijdje terug heb gemaakt, een foto van het afgewerkte stuk heb ik niet, en de papegaai is inmiddels al bij een goede vriend geraakt.. ;-)
IMG_0404.jpg
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Ik heb de volgende houtsoorten gebruikt:

Ebben, Abachi, Pau Amarello, Noten, Inlandse Kers, Chileense Kers, Wengé, Mahonie, Jatoba, Beuken, Esdoorn, Red Ceder, Essen, Mutenye, Schilpaddenhout, Berk, Niangon, Teak, Eiken, Taxus, Gouden Regen en dat zwarte hout van Rick!

Ik schaaf het hout tot ongeveer 2,5mm dikte en zaag de stukjes dan één voor één uit met een figuurzaag. Vervolgens neem ik de vorm over op het hout met een mesje en frees ik deze uit met een 3mm freesje op de bovenfrees. De laatste punten steek ik na met een scherpe beitel. De maten van de vogel zijn zo'n 35 x 35 cm. Sommige stukjes waren dus echt pielen!

Bedankt voor de leuke reacties!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.