het begin van een tafel

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.425
686
Emst
Gewoon zelf maken.
Stuk ijzeren strip, gaatjes boren met telkens een halve mm oplopend, klaar.
Als je ijzerboortjes heb zijn de kosten te verwaarlozen.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo het heet een deuvel plaat en kost 30 euro bij fine tools erg makkelijk en tja zelf te maken maar dit staal is wel erg hard
gr leroy
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo
nou het blad is verlijmd
nu moet ik het blad gaan vlakken ik heb al een start gemaakt met de bovenfrees .IMAG0339.jpgIMAG0342.jpgIMAG0346.jpg
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
ja die heb ik ook gezien maar met deze plaat kan je meer maten deuvels maken en het is back to basic .
gr leroy
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Nou.....als je mij dit laat doen dan vermink ik binnen 1/2 uur die tafel dusdanig dat er weinig meer van heel is...hahahaha

De tip van de week : Rustig aan en met kleine stapjes kom je er ook (tja....achteraf is het makkelijk praten....)(heb nu wel een nieuw blad op de werkbank)
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo
ik heb over het blad ongeveer een anderhalf uur gedaan .
alleen niet geledt op de scheluwte van het blad .
dus ik ben maar verder gegaan met de hand pfff wat een werk zeg heel wat zweet drupeltjes zijn al gevallen
het komt er opneer dat het blad van 6,5 cm naar 5 cm geschaafd wordt met de hand .
de onderkant is inmiddels bijna af . foto,s volgen nog
gr leroy
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
tafel.jpghey hallo
nou een laatste update
niet naar tevredenheid van mij zelf maar goed ik wilde jullie tocht laten zien wat het geworden is
helaas was het hout niet droog genoeg waardoor het toch erg is gaan krom trekken daar had ik geen rekening mee gehouden wel dat het zou gaan scheuren .
het eindresultaat is dat het blad zo'n 6cm scheluw is .
het onderstel is goed gelukt het hout zit enkel vast met de houten pennen dat werkt erg top .
en waar jaap bang voor was dat de tafel niet stabiel zou zijn is gelukkig niet uit gekomen .
je kunt er erg goed op drukken zonder dat hij kanteld .
gelukkig is er iemand die de tafel helemaal geweldig vind die wil hem ook kopen dus ik kan weer lekker een nieuwe gaan maken deze wordt wel vierkant maar het blad zal ik uit kleinere delen maken zodat er minder werking zal zijn .
het was een mooie les .
mvg leroy tafel1.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.