iepenhout

doubjj20

Actieve deelnemer
5 jan 2012
41
0
ik ben op zoek naar wat iepenhout om een 2 persoonsbed te maken. Liefst ergens in het zuid-oosten van het land. Woon zelf in de kop van limburg namelijk.
Nou vraag ik me af wat het verschil is tussen amerikaans en europees.
Bij AF hebben ze alleen nog maar amerikaans en ik kan juist in europees een dikke balk krijgen welke ik ook nodig heb voor het bed.
Ik wil graag hout met veel tekening, en noesten zijn geen enkel probleem. Wat is het beste alternatief?

Wie kan me helpen?

Gr Joost
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
hoi joost,

als je van hout met veel tekening en noesten houd, is europees of hollands iepen de perfecte keuzen. amerikaans iepen is veel saaier dan europees iepen.

veel succes met de bouw van je bed,

mark van zee
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Stuur even een mail naar Van de voort in Udenhout, er is een behoorlijke kans dat zij het hebben en anders weten ze sowieso wel een plek waar je het kunt krijgen.

Succes!

Vriendelijke groet, Sam
 

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
Hallo Joost,

Voor m'n eerste werkstuk 3 jaar geleden was ik ook op zoek naar iepen, wist ik toen veel dat er iets als iepenziekte bestond.........ik heb het toen ook niet gevonden in België.
Maar ondertussen weet ik dat er in Nederland nog veel inlands iepen te vinden is..
Deze meubelmaker heeft ook een houthandel en zit in Helenaveen. En hij heeft iepen volgens zijn voorraadlijst.
Ik zou zeker bellen vooraf zodat je niet voor niks rijdt.

http://www.romonesco-meubelmaker.nl/houthandel/

Succes,

Geert
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.