Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 76

Onderwerp: bankhaken

bankhaken

Ik ben momenteel door smid een bankhaak aan het laten smeden. Als er interesse voor is kan ik wel een hele reeks laten maken. Daarom alvast de vraag wie er eventueel dit onontbeerlijk stuk ijzer graag aan zijn collectie had toegevoegd.
    De prijs is nog niet bepaald maar dat zal wel meevallen.

Het fijne aan de hele zaak is dat ze zullen worden gesmeed door een Nederlandse smid. Lokaal vervaardigd dus!
    Laat maar alvast je naam vallen als je misschien één wil en ik zal spoedig berichten over het ontwerp, de prijs en andere details

ik doe mee!
    Lijkt me wel leuk, een stukje gloednieuw handgemaakt nederlands kwaliteitsgereedschap tussen al mijn afgetrapte rommelmarktspullen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Ik doe ook mee! Ik zag al op jou blog dat je mooie nagels had laten smeden en wou zelf eens contact opnemen met die smid voor bankhaken, maar dat idee had jij zelf dus ook .

Ik wil er ook een. Helaas was er niet voldoende belangstelling om die workshop in Alkmaar door te laten gaan. Dan maar zó aan een bankhaak komen...

Ik zou er ook in geïnteresseerd zijn mits ik het kan betalen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    @ Art, was een leuk initiatief maar Alkmaar was voor mij wat te ver uit de richting

Ok geweldig! Er zijn al een heleboel geïntereseerden, dat is fijn om te weten.

Stand van zaken. De smid is momenteel een protoype aan het maken waarbij we de details verder uitwerken. Van zodra dit presentabel is zal ik er uitgebreid bericht van geven. Dan stel ik datum vast om bestellingen op te nemen als we de prijs kennen etc.

Ik vertrek morgen naar Noorwegen om aan een restauratie project van een 'stave' schuur deel te nemen en zal tegen het einde van de maand terug zijn. Dan kunnen jullie je verwachten aan foto's en details. Ondertussen kunnen er nog namen aan de lijst worden toegevoegd.

De diameter van de stang heb ik op 26/28 mm bepaald. Is dit gebruikelijk en past dit in de gaten die reeds in jullie werkbank zitten? Nog even overleggen hierover en dan wordt dat ook definitief beslist.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Mijn werkbank heeft alleen een rij rechthoekige gaten, gaten voor voor een bankhaak moet ik tzt gaan boren. Gaten moeten toch iets groter zijn dan de diameter van de haak?

Ik heb nu 3/4" gaten erin zitten. Maar een gat groter maken is een stuk makkelijker dan kleiner Het is voor mij niet zo'n ramp als de bankhaak niet in dezelfde gaten past als de... umm... bankhaken, om even op een eerdere discussie terug te komen Een lekker solide, goed klemmende uitvoering vind ik dan belangrijker.

Mijn werkbank heeft nog geen gaten.
    Sterker, ik heb nog geen werkbank, dus wat mij betreft maakt die diameter niet zoveel uit. Zolang er maar een beetje handig een bijpassende boor voor te vinden is.

Wat gaat ongeveer de prijs worden? Als het allemaal geen goud gaat kosten is twee bankhaken misschien ook wel heel lekker decadent.

Forum Rechten