Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Schakelaar voor garage om alle stroom er af te halen.

Hoi,

Aangezien er bij mij veel gereedschap in de garage sta wil ik het graag zo maken dat als ik de garage verlaat een schakelaar om kan zetten
    om alle stroom eraf te halen. Soms komen hier namelijk jonge kinderen en ik moet er niet aan denken dat ze even met de zaagtafel
    gaan spelen.
    Kan dit met een werkschakelaar of een sleutel schakelaar en wat voor 1 heb ik er dan nodig(opbouw). Alles is 230v en ik wil hem ertussen zetten waar
    de kabel naar binnen komt. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ben niet zo bekend met elektra.

Bvd,

Dit hoeft niet zo ingewikkeld te zijn, beetje afhankelijk wat de toevoer is, maar er van uitgaande dat jij de schuur binnenkomt met 3 x 2,5 m3 en die dan is opgedeelt. Zou je kunnen kiezen voor een schakelaar met sleutel.
    Ergens komt er denk ik een grondkabel naar binnen en tussen de eerste lasdoos en waar hij uit de grond komt moet de schakelaar komen. Ik zou ook gewoon voor opbouw gaan.

Als je meer info wenst dan is het gemakelijk als je evt foto plaats. Van wat de situwatie is.

Hans

bedoel je ook iets met zo'n noodstop? zo'n rode knop die je indrukt en uit moet trekken als je weer stroom wilt?

lijkt mij handig, ben alleen geen electricien, weet dus niet hoe het moet, heb wel een cursus gevolgd, maar meer voor kleine dingen
    hoop dat er wel mensen zijn die je kunnen helpen, succes
    GROETJES MOOTJE

Wat is het vermogen wat maximaal door de schalkelaar gaat?
    Ik neem aan dat je niet alle machines tegelijk aan zet dus eigenlijk moet je de zwaarste machines nemen of het vermogen van de machines die je gelijk aanzet.
    Je kan nu bij de meeste bouwmarkten een hoofdschakelaar kopen en deze tussen de kabel plaatsen. ( bv http://www.google.nl/imgres?q=hoofds...,r:1,s:0,i:103)

Het is max 16 amp. en het is inderdaad een 3aderige grondkabel die binnenkomt. Sleutelschakelaar denk ik dat het dan word kan ik de sleutel eruit halen. Vandaag was er iemand
    zo leuk geweest om aan de stelknop van me lintzaag te draaien. Ik schrok me kapot toen ik hem aanzette lint liep eraf en door de klap ervan is mijn zwengel kapot dus gelijk
    weer een extra klusje.

Iemand trouwens een idee welke ik moet hebben voor 230v 16amp https://www.elektroschakelmateriaal....hakelaars.html

Of kan ik deze gebruiken gewone werkschakelaar.

https://www.elektroschakelmateriaal....074-12172.html
    Laatst gewijzigd door noobzr; 11-09-12 om 15:00.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Als het voor alleen onderbreken van de kabel nodig is kan je elke sleutelschakelaar gebruiken met een éénpolig schakelcontact. De minimale versies zijn vanaf 20A in de handel. Als je overige schakelmateriaal in een (spat)waterdichte uitvoering is moet de sleutelschakelaar dit ook zijn als die in dezelfde ruimte zit.
    Bij twijfel kan je beter een installateur in de arm nemen. Of misschien woont één van de forummers met meer kijk op electra bij je in de buurt en kan hij het klusje klaren.

Is dit ook iets: Kun je gelijk zien of de stroom aan staat of niet.

Ik zou persoonlijk gaan voor een sleutelschakelaar, want dat is het veiligst.
    Want dan is de kans dat de machines aangezet kunnen worden uitgesloten, en als je kiest voor een standaard schakelaar dan is de kans dat ze die aankrijgen altijd aanwezig.

Hans

Hij is besteld een sleutelschakelaar dan weet ik inderdaad zeker dat alle stroom eraf is en dat niemand de stroom er weer op krijgt. Bedankt in ieder geval voor het meedenken,
    dan kan ik nu me lintzaag gaan maken. De slinger is doorgedraaid dus dat word een leuke wiel eraf halen draadstang losdraaien met een tang en dan met de kolomboor
    het staal doorboren waar de hendel zit om er een stukje staal door te duwen.
    Pas een nieuwe kolomboor dus dan kan ik die alvast uit gaan proberen.

ik zou er personelijk wel voor kiezen om alleen de wandcontactdozen te schakelen en de verlichting niet en eventueel 1 wandcontactdoos ook niet i.v.m. opladers van b.v. accuboormachine

Forum Rechten