Marc stelt zich voor

mbruijn

Actieve deelnemer
22 jul 2012
80
22
Teteringen
Mijn naam is Marc, ben 28 jaar oud, juridische medewerker en mijn eerste werkstuk heb ik gemaakt middels 'hamertje tik', daarna volgden nog vele werkstukken, van snijplank tot tuinbank en van theekistje tot boekenkast met ruim 17 meter plankruimte.

Vroeger was het vooral klussen met het (afval)hout dat voorhanden was en werd een werkstuk nog weleens een cm korter dan gepland, omdat de lengte van de plank het niet toeliet. De afgelopen jaren heb ik samen met mijn vader de werkstukken naar een hoger niveau getild en hebben we al een hele reeks meubels gemaakt. Dit keer met kwaliteitshout van de houthandel en ook het gereedschap kreeg een upgrade.

De meeste meubels zijn verkocht of in opdracht gemaakt, mijn eigen meubilair heb ik ook bijna allemaal zelf gemaakt, omdat ik me meestal irriteerde aan het feit dat de meubels uit de winkel net niet de maat hadden die ik voor ogen had en op een studentenkamer moet je toch nuttig met je ruimte omgaan.

Inmiddels (samen met mijn vader) gemaakt:
- stuk of 8 rood/blauwe stoelen van rietveld van beukenhout
- stuk of 6 steltmanstoelen van rietveld van eikenhout
- 2 berlijnse stoelen van rietveld van berkenmultiplex
- bureau van mdf met eiken blad
- verschillende boekenkasten
- steigerhouten tuinbanken, bartafels+krukken, eettafel, plantenbakken, etc

Genoeg gedaan, maar nog genoeg te doen!

Steeds ook iets beter en duurder gereedschap gekocht en ook weer verkocht en er staat ook nog genoeg op het verlanglijstje, helaas is het budget en de ruimte beperkt.

Ik heb al veel gelezen op het forum en ook al veel goede tips gezien, wellicht dat ik ook mijn bijdrage kan leveren.

Groeten, Marc
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
welkom mark op dit mooie forum, maar hoef ik jou ws niet te vertellen , nu je al wat gelezen hebt. veel plezier hier.
 

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Welkom Marc,
Mooie site met mooie werkstukken. Ik neem aan ook voor de verkoop en niet alleen prive?
 

mbruijn

Actieve deelnemer
22 jul 2012
80
22
Teteringen
Haha, ook voor de verkoop ja. Maar als het niet verkocht wordt is het ook niet erg, het is vooral leuk om het te maken. Het is mooi meegenomen als iemand anders er ook mee blij gemaakt kan worden. Zo hebben we de nieuwe gereedschappen ook weer bij elkaar gespaard en kunnen er nog betere werkstukken gemaakt worden. Soms kan een nieuwe zaagtafel even mooi zijn als het meubilair, maar ach, we blijven mannen.
 

mbruijn

Actieve deelnemer
22 jul 2012
80
22
Teteringen
Weer terug op het forum en inmiddels woonachtig in Breda, over 2 weken krijg ik de sleutel van ons nieuwe huis en dan heb ik eindelijk weer een ruimte om te werken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.