lintzaag

remco holtkamp 16

Actieve deelnemer
7 jun 2012
29
0
gelderland

tuoh

Oud hout
Beide machines zijn quasi identiek van bouw, en er zijn nog merken die een identieke machine aanbieden, ben bijna 100% zeker dat die machines allemaal uit het verre oosten komen.
Ik heb met een dergelijke machine nog niet gewerkt, maar ik verwacht er niet teveel van. Ik ben bijna zeker dat er zo uit de doos geen deftig zaagwerk te verwachten is, er zal het nodige tuningwerk aan moeten gebeuren om een min of meer aanvaardbaar geheel te krijgen.
De arm van de zaaggeleiding is bij deze goedkopere modellen heel gevoelig voor stof, na enige tijd krijg je die arm niet meer op en neer, de hele geleiding komt vol stof te zitten en de boel blokkeert.

Ik zou eens gaan kijken naar een Hammer of Felder machine, die zijn niet zoveel duurder. Of een goede tweedehandse machine is ook een mogelijkheid. Je vind regelmatig lintzagen van "Sipa" een Italiaans fabrikaat, wielmaat 600mm, geen topmodel maar een goede allrounder. Heb er al zien staan voor 220€, maar daar is serieus werk aan. Een machine in goede staat en met onder- en bovengeleiding vind je al voor 500 à 650€. Dat zijn dan professionele machines waar je zeker van mag zijn dat die de job aankunnen.

Heb verleden week nog zo een machine gekocht, voor een heel vriendelijke prijs:D Na enkele aanpassingen ben ik zeker dat ik er een topmodel aan overhou, voor een schijntje van de prijs van een nieuw topmodel.

Mvg,


André
 
A

Athanor

Guest
Hallo Remco,

Ik zou zeker voor een Europese machine kiezen. De Hammer bijvoorbeeld was dit voorjaar in de aanbieding voor € 1480,- incl. Btw. Deze machine is in verschillende beoordelingen o.a. Fine woodworking en Furniture & Cabinetmaking goed getest op prijsprestatie. Ik heb zelf een 2e hands Meber lintzaag (40 cm) die na enig oplappen en tunen goed zijn werk doet.

Fons
 
A

Athanor

Guest
Ik begreep van hun vertegenwoordiger tijdens een telefonisch contact afgelopen week dat er binnenkort weer een open dag wordt gehouden. Dat zijn meestal de momenten waarop zij met actiemodellen de prijzen aantrekkelijk maken. Misschien goed om daar even rekening mee te houden.

Tevens hieronder nog een link naar de test van de Hammer:
http://www.woodworkersinstitute.com/page.asp?p=595

Fons
 
Laatst bewerkt:
A

Athanor

Guest
Dat weet ik niet precies meer, heb het niet onthouden, omdat de machine waar ik interesse voor heb, de felder fb500 lintzaag, dan nog niet op de showroom is ( nieuw model). Het wordt een open huis in hun vestiging in Barneveld. Misschien kun je even informeren bij Jan van Rhee.

Fons
 

WoodRob

Actieve deelnemer
23 nov 2011
101
0
57
Beesd
De open-huis dagen van Felder Nederland (leverancier van Felder, Format4 en Hammer machines) in Barneveld, zijn op de volgende data:

1 november 09:00-20:00
2 november 09:00-18:00
3 november 10:00-16:00

Kijk hier voor de uitnodiging.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.