Visio werktekeningen

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Ik weet niet wat je voor tekeningen wil maken, maar als het gaat om tekeningen van bijvoorbeeld kastjes, tafels, stoelen en dergelijke, dan zou ik eerder aan Sketchup denken. Visio zie ik meer in stroomschema's en plattegronden.
 

RSI

Actieve deelnemer
26 jan 2012
69
0
Jip, goedkoop en makkelijk "SketchUp".
Met Visio ga je denk ik heel wat werk hebben om een meubel deftig uit te tekenen.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Niet met Visio zelf, wel met OmniGraffle, ook een diagramtekenpakket. Het werkt. Wat vooral vervelend is zijn de uitlijningen en de corresponderende afmetingen in verschillende aanzichten. Een d.t.p. heeft geen concept dat de afmeting in één blokje identiek dezelfde is als die in een ander blokje omdat het een ander aanzicht van hetzelfde fysieke blokje is. Ofwel: je verandert de afmeting van een rechthoekje, niet van een blokje. Een 3D tekenpakket heeft dat benul wel.

SketchUp schijnt goed te werken en ik gebruik zelf TurboCad naar tevredenheid. Het enige wat ik erin mis is de mogelijkheid om 'exploded views' te maken.
 

draainick

Actieve deelnemer
18 apr 2011
46
0
Dordrecht
werk zelf voor mn werk veel met visio. plattegronden kun je er wel in maken en als globaal overzicht van wat je bouwresultaat moet gaan worden zou je visio misschien kunnen gebruiken.
maar een bouwtekening is denk ik toch echt iets anders dan waarvoor visio bedoeld is. ben bang dat je daar binnen visio met veel ergernis achter gaat komen.
met de eenvoudige en gratis tekenprogramma's die je op het internet vinden kan kom je denk ik veel beter uit.
google heeft inderdaad sketchup: heeft veel mogelijkheden voor 3d weergave
 
Laatst bewerkt:

betyar

Actieve deelnemer
30 jan 2011
43
0
Bedankt voor de reacties tot zover, Google Sketchup werk ik al met alle tevredenheid mee. Ik heb echter gehoord dat men bij Visio een bouw/detailtekening kan maken waar ook meteen een materiaalstaat aan gekoppeld kan worden.
 

deLigna

Nieuw lid
15 apr 2012
3
0
Visio met houtstaat

De zip bevat een Viso template.
Elk object met een tekst wordt in de houtstaat opgenomen
Eric
 

Bijlagen

  • Woodworker - Template.zip
    82,4 KB · Weergaven: 85

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.