Mijn knutselhok

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Ik post niet zo heel veel hier op het forum, want ik lees liever dan dat ik wat plaats haha.

Toch wou ik jullie even mijn nieuwe knutselhok laten zien. Sinds vorige week ben ik "verhuisd" van het schuurtje achter het huis (3,5 bij 2) naar de schuur naast het huis (6,5 bij 2,20). Vorige week gelijk alles geisoleerd en afgetimmerd met wat geplastificeerde spaanplaten die ik nog had liggen. De deuren moeten nog geisoleerd worden dat wordt iets voor aanstaande zaterdag. Wat lampen opgehangen en een vrij simpele tafel gemaakt van afvalhout voor de Kapex. Zie hier het resultaat.

Er moet nog wel aardig wat gereedschap verplaatst worden (al het handgereedschap etc) maar voorlopig kan ik hier wel weer aan de slag.
 

Bijlagen

  • IMG_0879[1].jpg
    IMG_0879[1].jpg
    86,2 KB · Weergaven: 1.330
  • IMG_0880[1].jpg
    IMG_0880[1].jpg
    89,1 KB · Weergaven: 1.305
  • IMG_0883[1].jpg
    IMG_0883[1].jpg
    86,6 KB · Weergaven: 1.312
Laatst bewerkt:

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Hierbij nog wat foto's van wat werk wat ik gemaakt heb. Het zijn allemaal dingen voor de postduivensport. Ik heb zelf namelijk ook duiven, en vanuit de duivenliefhebbers is er veel vraag naar broedvakken voor duiven, manden om duiven in te vervoeren etc maar de meeste duivenliefhebbers hebben 2 linkerhanden dus toen is er bij mij een lampje gaan branden...:rolleyes:

Bijna alles is gemaakt van berken multiplex, dit is voor deze toepassing de beste keuze. De beuken latjes in de broedvakken komen bij de houttoko uit Zwolle.:p
 

Bijlagen

  • Foto 2 .jpg
    Foto 2 .jpg
    84,3 KB · Weergaven: 1.302
  • Foto 1 .jpg
    Foto 1 .jpg
    84,1 KB · Weergaven: 1.297
  • foto2.jpg
    foto2.jpg
    59,6 KB · Weergaven: 1.299
  • foto1.jpg
    foto1.jpg
    60 KB · Weergaven: 1.295
  • broedvak1.jpg
    broedvak1.jpg
    78,9 KB · Weergaven: 1.301
  • broedvak2.jpg
    broedvak2.jpg
    80,5 KB · Weergaven: 1.296
  • broedvak3.jpg
    broedvak3.jpg
    85,8 KB · Weergaven: 1.298
  • broedvak5.jpg
    broedvak5.jpg
    44,2 KB · Weergaven: 1.291
  • broedvak6.jpg
    broedvak6.jpg
    44,4 KB · Weergaven: 1.298

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Men ziet dat je ook een duivenliefhebber bent,is volgens mij zeer doordacht gemaakt!
Dat laatste ziet er mij heel handig uit .
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Iedereen bedankt voor de reacties. :)

Ik zou het niet professioneel willen noemen maar het is wel vrij serieus ja.:p Mensen kopen hun dingen bij mij vanwege de hoge kwaliteit en de afwerking. Dat behaal je denk ik makkelijker met goed gereedschap. Het is allemaal begonnen met ander gereedschap (afkortzaagje van de Aldi, tafelzaagje van de Gamma je kent het allemaal wel) maar als je toch wat serieuzer wilt werken + het werktempo wat omhoog wilt brengen dan moet je wel voor ander gereedschap gaan kijken wat ik dus ook gedaan heb. Er mogen van mij nog wel een paar dingen bij komen (een freestafel, vlak vandiktebank, bandschuurmachine etc) maar daar heb ik helaas geen ruimte voor dus moeten we het hier maar mee doen.

De deuren heb ik trouwens toch gisteravond maar geisoleerd, dan hebben we zaterdag weer tijd voor wat anders.

Mocht er trouwens iemand een lengteaanslag voor de CS 70 in de aanbieding hebben ik houd me aanbevolen. Met de tafelverbreding is de hoekaanslag niet precies genoeg meer dus ben ik al een tijdje op zoek naar een lengteaanslag maar ik vind 260 euro iets teveel.
 
Laatst bewerkt:

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Bedankt voor de reactie maar dat is helaas iets te ver rijden voor mij. Versturen heb ik het zelf niet zo op via marktplaats, omdat je toch helaas nog wel eens regelmatig hoort en leest dat je bestolen wordt.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Mooie broedkasten deze zien er stukken beter uit dan diegene die ik vroeger kon kopen. (Ben alweer een tijdje geleden gestopt met duiven)
 

Sjoerd

Actieve deelnemer
23 dec 2010
100
1
Zo veel mensen zo veel ervaringen en meningen, maar persoonlijk heb ik al tientallen keren zaken laten versturen via marktplaats, tot dusver geen enkele negatieve ervaring mee.
Met elektronica en ander populair spul zijn de risico's misschien groter, maar zo'n stuk rails zou ik zelf gewoon op laten sturen.
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Zo veel mensen zo veel ervaringen en meningen, maar persoonlijk heb ik al tientallen keren zaken laten versturen via marktplaats, tot dusver geen enkele negatieve ervaring mee.
Met elektronica en ander populair spul zijn de risico's misschien groter, maar zo'n stuk rails zou ik zelf gewoon op laten sturen.

Ik heb qua spullen tot nu toe geen problemen gehad met marktplaats, nooit wat gekocht wat kapot was of wat dan ook. Maar het opsturen ben ik altijd wel huiverig voor geweest, omdat Festool producten toch wel erg gewild zijn en er helaas soms mensen zijn die niet te beroerd zijn om iemand anders een pootje te lichten. Vandaar dat ik het liefst de spullen afhaal, maar mocht het om iets gaan tot 75/100 euro dan wil ik het nog wel op laten sturen.
 

Rob Groen

Nieuw lid
11 sep 2012
10
0
Ik heb ook veel spullen via MP gekocht, nooit geen problemen gehad, op 1 x na, maar toen heb ik hem teruggestuurd(was een supernova).
De laatste keer echter was wel minder, ging om een SA PPE 2410 EQ, toen bood iemand aan om het te komen brengen, mooi dacht ik.
Probleem was alleen dat het apparaat wat ik gekocht heb na 20 minuten op tilt slaat, en ik niets weet van die kerel, behalve zijn o6.
Als je iets verstuurd, heb je een adres of rekening nummer, nu niks.
Let op als iemand iets wil komen brengen!!!
Repareren kost mij ong. €70,00.
 

SilverApe

Actieve deelnemer
16 apr 2014
110
0
Lelystad
Hoi Marco,
Is dat hout niet lastig schoon te maken met al die poep? Wordt dat niet lelijk na een tijd?

groeten,
Aaron
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Hoi Marco,
Is dat hout niet lastig schoon te maken met al die poep? Wordt dat niet lelijk na een tijd?

groeten,
Aaron

Nee hoor. Duivenliefhebbers maken de hokken 2x per dag schoon met een soort plamuurmes (alleen dan 20 of 30cm breed zodat je kunt opschieten) en dan blijft het aardig schoon. Het ziet er natuurlijk niet meer uit als nieuw, maar dat kun je ook niet verwachten bij iets waar dieren in verblijven. Die geven helaas nergens wat om...;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.