tormek

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Paar dagen geleden eindelijk de tormek T-7 aangeschaft. Vandaag voor het eerst uitgeprobeerd.

Echt een waanzinnig ding. Toch heb ik wat aanpassingen op het systeem. Het slijpen gaat toch wel erg traag en werkt wel iets sneller naarmate je vaker de groffe losse slijpblok, dat bijgeleverd wordt, over het wiel haalt. Uiteindelijk haalde ik er met korte intervallen een diamand steen overheen en vanaf dat moment ging het pas echt goed en snel.

De lederen wetschijf gebruik ik in combinatie met het flexcut slijppasta blok en het resultaat is helemaal geweldig. Heb geen haar meer op mijn linkerarm!
 

Epistaxis

Actieve deelnemer
24 jan 2009
43
0
yup, heb hem hier ook staan en 't is een beest....
Ik heb mijn beitels nog nooit zo scherp geweten als met die Tormek, echt fenomenaal. En al zeker in combinatie met de lederen schijf, dan wordt het pas echt SCHERP!
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Ja, ik ben er zelf ook helemaal blij mee. Wat ik wel zie is dat de meeste gebruikers wetten vanuit de losse pols. Ik heb daar nog wel wat moeite mee. Heb dan toch het idee dat ik de hoek weer net verdraai. We blijven oefenen.

Voor wat betreft de grofheid van de slijpsteen gebruik ik nu meestal de fijne steen. Maar dan ga ik er wel vanuit dat de beitel enkel onderhouden hoeft te worden. Voor een nieuwe hoek etc maak ik hem ook wat groffer.

Laatst de keukenmessen nog eens onderhanden genomen. Tomaatje snijden is dan echt leuk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.