Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: welk merk kapzaag

welk merk kapzaag

beste
    welk merk kapzaag aan schaffen voor mijn zoon 4de jaar hout in belgie en hij wilt een betere dan de zaag welke ze via school kunnen kopen.
    deze is merkloos kost een 10tje en buigt wel erg gemakkelijk ondanks de versterkte rug.
    zelf zat ik aan een Bahco te denken, van ongeveer 30 euro.
    iemand suggesties?

gr Frank
    Kopen kan altijd nog, sprak de knutselaar.

ik heb zelf voor mijn werk een irwin prima zaagje en kost volgensmij net geen 20 euro gr leroy

ik gebruik al jaren de zagen van Bahco, liggen voor mij fijn in de hand. Voor mij is dit belangrijk omdat ik redelijk kleine handen heb. Zou dan wel voor de versie met het softe handvat gaan

De vraag is ook waarvoor hij het gaat gebruiken, voor algemeen gebruik is een Bahco prima, voor niet te grote balkje/plankjes hardhout te zagen, vind ik zelf de Japanse trekzaag Dozuki Mini Fine 150 crosscut een zeer fijn zaagje, daar bestaan ook grotere van.
    http://www.teygeler.nl/product-264-j...ut-712780.html

Is het bahco handzaag systeem niet wat, (geloof dat het zo heet) waarbij je meedere soorten zaagbladen in een handvat kunt gebruiken?
    Zelf heb ik zo'n ding met gewone handzaagbladen erin, maar er is ook een kapzaagblad bij te krijgen.
    Daar kan hij dan ook andere zaagbladen in gebruiken.

Sinds ik een japanse zaag heb gebruik ik m'n gewone zaag wel een stuk minder, maar voor de werkstukken die je op school maakt is een kapzaag denk ik wel handig.
    Kan me herinneren dat ik op 16 jarige leeftijd de kapzaag op school een stuk fijner vond zagen dan een gewone handzaag, maar na de lts heb ik er eigenlijk nooit geen meer in de hand gehad.

Ik heb een oude stanley 1980 (zonder geharde tanden) met plastiek handvat, best goed. Een tijdje verloren en heb dan een disston 1930 met messing rug ter vervanging gekocht op ebay, kwam op 29£ met transport. Heb nu een japanse erbij maar ik denk dat ze iets te vlot buigen-breken, in een jeugdige omgeving, aangezien het blad het smalst is aan de handvat en anderzijds het vastklemmen van het werkstuk meer een probleem is. En die tanden zijn belachelijk scherp.
    Voor op school zou ik effectief Bahco of iets analoogs oppikken. Een mogelijk probleem is iets teveel zetting, en daar wacht ik tot iemand mij uitlegt hoe die vlotjes weg te slijpen bij geharde tanden.
    Laatst gewijzigd door damien; 04-09-12 om 20:36.

Ik zou gaan voor een oudere kapzaag zonder geharde tanden. Die zaag kan je slijpen en zetten naar je wensen. Het vraagt een beetje inspanning, maar het resultaat is zeker de moeite. Een originele (nieuwe) zaag van Thomas Flinn is natuurlijk de max. Occasie kapzagen (zeker oude modellen) zijn niet vlot te vinden.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Als er om een goede kapzaag gaat dan is mijn voorkeur die van veritas een zeer goede prijs kwatiteitsverhouding. Let op er zijn twee vertandingen.

Beste Mensen.
    Dank voor jullie tips
    mijn zoon is er uit hij wil 2 stuks nl een bahco profcut en hij is gecharmeerd van een silky trekzaag.
    Deze zou geen tandzetting hebben waardoor afkorten van deuvels en pennen in verbindingen kan gebeuren met minimale beschadigingen van het hout.
    We gaan vandaag op jacht naar een silky en hopelijk kunnen we deze testen in de winkel.
    Ben eens benieuwd hoe zo`n japanse zaag zaagt, zie er wel voordelen van ,maar begint ook een beetje op een 'must have' te lijken.
    gr Frank
    Kopen kan altijd nog, sprak de knutselaar.

Forum Rechten