Aanvaring met bovenfrees.

  • Onderwerp starter DervishD
  • Startdatum

WR1944

Oud hout
Als je in de scheepsbouw werkt wordt je ook wel eens geconfronteerd met ongelukken. In de tijd dat ik er werkte zijn twee medewerkers omgekomen door uiteindelijk fouten van anderen. Een cardan-as die losbrak doordat niet alle bouten aangebracht waren en een omvallende bouwkraan die niet goed onderstopt was en waar een poot wegzakte. En daarnaast gebeurt er ook voldoende schrikbarends op het gebied van niet-fatale verwondingen. Een collega klom uit een ruim door het luik, greep de bovenrand vast om zich op te trekken en het luik viel dicht. Hij was tweemaal vier vingertoppen kwijt. Als grap legde hij z'n handen op een tafel en zei dan dat je de diameter van het luikhoofd kan aflezen aan de vorm van z'n handen. Maar verder was het bureauwerk vrij ongevaarlijk. Maar ik heb met proefvaarten wel een paar close calls gehad zoals losschietende hydrauliekslangen van 2", omvallende testapparatuur en brekende staalkabels. Vooral die laatsten zijn onvoorspelbaar en dodelijk als je op de verkeerde plek staat. Om nog maar niet te spreken van m'n dagelijkse motorrit tussen huis en werk, zomer en winter. Daar ben ik 4 keer onregelementair afgestapt en heb daarbij vreselijk veel geluk gehad.
 
D

DervishD

Guest
Zo ziet een aanvaring met een bovenfrees er dus uit. Ik heb met m'n vingers 2,5 uur in water zitten weken, toen kwam het laatste gaasje eindelijk los. Ik ga het nu ook niet weer opnieuw verbinden, ik laat het vannacht mooi aan de lucht drogen. En geloof me, dat doet ook fokking veel pijn.
 

Bijlagen

  • Afb0130.jpg
    Afb0130.jpg
    58 KB · Weergaven: 256

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Ziet er niet lekker uit als ik de foto bekijk ziet de middelvinger er best nog "redelijk "uit de wijsvinger is er beroeder aan toe . Beterschap !!
 
D

DervishD

Guest
Klopt ja, de middelvinger is er redelijk aan toe, dat is meer een diepe schaafwond. En de wijsvinger, tsja, daar is gewoon een hap uit.
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Oei, zojuist de foto gezien, 'k heb nog niet gegeten, zal voorlopig ook niet hoeven;)
Sterkte ermee, hopelijk kan je snel weer aan de slag.
 
D

DervishD

Guest
Net bij mijn huisarts geweest voor controle en ze was verbaasd dat het er al zo goed uit ziet. Dat was bij mijn vorige verwondingen ook zo, ik heb volgens haar een uitzonderlijk snelle wondgenezing. Maandag goed inpakken en dan weer aan het werk :D
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Maar wel eventjes uit de buurt blijven van snel ronddraaiende tool 'tjes want door het verband ben je veel sneller in de buurt dan voorheen (dikker) en verband is een goed grijpbaar( brrr) .
Dus NU effe NIET .
 

Joe

Actieve deelnemer
17 mei 2012
43
1
Nee, zeer zeker niet.
Met handschoenen wordt de handschoen de frees, zaag, motor oid. in getrokken. (NIET DOEN DUS!)
Het beste blijft met "schone" handen werken. Dus ook geen horloge, ringen of loshangende kleding.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.