Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32

Aanvaring met bovenfrees.

Ik ging gisteren na 4 weken vakantie weer lekker aan het werk en nu zit ik weer thuis. Ik was bezig met het fezen van een sponning op die kleine tafel van Festool en voor dat ik het wist zat ik met beide vingers in de frees De middelvinger valt gelukkig nog mee, de schade aan die vinger is gelukkig oppervlakkig maar de wond aan m'n wijsvinger is erger. Er is van die vinger een stuk vlees weggeslagen en daar heb ik nu een fijne rafelige wond. Er was ook niks te hechten, de boel is verbonden en het heeft tijd nodig. Zo zie je maar weer dat een ongeluk in een heel klein hoekje zit.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Getverderrie, maar gelukkig zit 98 / 99 % er nog aan , hopelijk is alles nog funcioneel .

he get, wat vervelend, en pijnlijk, beterschap
    GROETJES MOOTJE

En het lullige is dat ik met die wijsvinger een paar jaar geleden al een keer in een bovenfrees heb gezeten. Op deze manier blijft er niks van over Gelukkig is alles nog wel functioneel.

wel apart, zo'n sponning in je vinger. dat dan weer wel
    nee echt niet, ik heb geen verslaving. ik zou elk moment kunnen stoppen met houtdraaien als ik zou willen...misschien morgen, vandaag komt nu net even niet uit.

Ouch. Dat is dan wel een voordeel van met handgereedschap werken: als ik uitschiet heb ik tenminste een gladde snee die meestal zonder veel litteken weer dichtgroeit. Behalve dan die keer dat ik de het topje van m'n ringvinger wist te pletten tussen de schaafzool en de rand van de werkbank: die nagel wil nog steeds niet terug groeien.

Ik hoop dat 't gauw herstelt, dat je weer aan de slag kan. Thuiszitten is ook niks...

Dat wordt lastig neus peuteren...

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Het is altijd weer rot als je zoiets meemaakt. Het gebeurt, ook al neem je je voor nog zo voorzichtig te werk te gaan. Maar het leert je wel om continue alert te zijn. Ik let altijd op waar het gevaar zit. Dat is een overblijfsel van m'n dienstperiode. En nog steeds betrap ik me erop dat ik een onverstandige zet aan het doen was. Maar als je je dat realiseert kan je nog een veilige methode kiezen. Zorg altijd dat er niets in de vuurlijn van scherp gereedschap is en ga altijd uitgerust en niet gehaast te werk.
    Van harte beterschap.

Van harte beterschap, altijd vervelend en even pijnlijk. Gelukkig dat het mechaniek (knoken en pezen) niet geraakt is.

jaap

Oei, dat is heel pijnlijk. Veel beterschap en hopelijk herstelt alles weer 100%. En bedankt voor de waarschuwing: het zorgt er toch voor dat ik de volgende keer dat ik met (elektrisch) gereedschap aan de gang ga weer iets voorzichtiger ben.

Forum Rechten