Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 36
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Opruimen van het hout werd ineens een projectje....Alweer....project "Ratatouille"

Tja, zo lopen die dingen soms. Voorheen had ik wel vaker restanten aan elkaar geplakt en daar dan een snijplank van gemaakt maar hoeveel snijplanken wil je achter elkaar maken......

Ik ben begonnen met het verzamelen van alle restanten die een maat hadden die voor mij direct geen nut hadden. Natuurlijk had ik deze stukken allemaal kunnen bewaren totdat het juiste project zich aandiende maar ik wilde eens rigoreus opruimen. Na een half uurtje trekken in de houtstapel had ik toch een aardig stapel balkjes,planken en latten bij elkaar verzameld. Een deel was helaas nog ruw dus die moesten eerst maar eens geschaafd worden.

Alle delen afgekort op iets van 40 cm en toen ben ik begonnen met het samenstellen van de verschillende sets. Het idee is om eerst een blok van 400x400x90/100 te creeeren. Hieruit wil ik dan een bepaalde vorm gaan hakken,raspen,schuren enz enz. Het is nog niet exact duidelijk hoe het er uit moet komen te zien maar dat komt tijdens het verlijmen vast wel boven borrelen. Momenteel neig ik naar een soort van schaal uit kopshout dus......Gadver....ben ik toch weer een soort snijplank aan het maken.....Ik leer het maar niet af....

Er zit walnoot,esdoorn,kers,essen,douglas,wenge,purperhar t,satinewood,louro faia,copaiba,nyangon,mutynye,beuk,gonzales alvez en framire tussen.Misschien ben ik een soort vergeten maar al met al dus een lekkere lijst houtsoorten.

Momenteel liggen alle verlijmde delen te drogen. Ik heb panelen gemaakt van 33mm ruw->geschaafd blijft er hopelijk iets van 28/29 over.....
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

ik ben niuwsgierig naar een foto... al die verschillende kleurtjes, structuur
    GROETJES MOOTJE

@mooitje +1, ik ook. Hij doet het er om volgens mij....

jaap

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    IMG_4322.jpg
    Dit zijn de 4 panelen.....

IMG_4324.jpg
    Toen heb ik stroken gezaagd van 87mm en deze verlijmd tot 1 groot blok

Na het verlijmen heb ik eens rustig naar het blok zitten kijken.....Tja.....Wat moet het gaan worden ? Abstracte vorm ? Schaal ? Toch een snijplank ? Mmmm.....schaal ? Daar ga ik eens verder over nadenken.....
    met vriendelijke groet,
    rick

Ja, een schaal! dat lijkt me een prachtig plan.
    Zaag er een cirkel uit en draai er een schaal van, dat lijkt me de moeite waar om te proberen

Maar... nu niet denken dat het moet omdat ik het zeg hé

Jammer dat je het al hebt verlijmd , beetje plannen vooraf en je had een prachtige (grof gepixelde) Mona Lisa kunnen maken. Ligt er nog zo'n partijtje?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    @haye : Nee, we gaan niet draaien dit keer.....

@kor : mona lisa ? je weet maar nooit voor de volgende keer
    met vriendelijke groet,
    rick

ja dat denk ik ook jaap hij heeft t wel gedaan..

dank rick, leuke kleurtjes vind die panelen wel wat mooier, lekker rustig, ben nu weer benieuwd wat het gaat worden met die blokjes..

dat bovenste paneel lijkt gezichtsbedrog, voor is die plat en naar achter toe loopt ie omhoog?!?! 4/5e 'kleurtje' van links
    GROETJES MOOTJE

@ mootje: dat is idd gezichtsbedrog. Dat plankje loopt wat verder door en het balkje ernaast is niet contrastrijk genoeg icm de schaduwwerking

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Het is inderdaad gezichtsbedrog...puur toeval hoor...geen geplande actie.

Vandaag is het blok helemaal geschuurd en de zijkant recht gemaakt. Misschien dat ik komende week nog ergens tijd vind om lekker bezig te gaan met dit project....
    met vriendelijke groet,
    rick

Forum Rechten