kienstobbe

draainick

Actieve deelnemer
18 apr 2011
46
0
Dordrecht
een paar jaar geleden heb ik met mijn zwager een zilverspar uit de tuin van schoonma gerooid. nou lag die wortelstronk waar we dagen mee aan het zwoegen waren geweest, nog steeds weg te rotten in een hoekje van de tuin.
"kienstobbe" noemen ze dat daar in stadskanaal. kun je mooie dingen mee doen:
stobbe5.jpg

stobbe3.jpg

is zo'n 40 hoog en 30 breed. ex woning van 325 pissebedden, oorwurmen en duizendpoten.
ik heb het vermoeden dat schoonma dr kienstobbe wel weer terug zal willen hebben:)
 

draainick

Actieve deelnemer
18 apr 2011
46
0
Dordrecht
... de gaten heb ik niet opgevuld. dat bruin-zwarte spul is bast, kleine wortelstukjes enzo. dat komt op een gegeven moment om je oren vliegen: als de wand dunner wordt gaat dat z'n verband verliezen. ik heb het aan de buitenkant met tape op z'n plek gehouden. met floorsealer (dat spul dat je mixt met houtstof om noesten op te vullen) heb ik later alles aan elkaar "geplakt".
... zo'n knoppie ben ik zelf toch wel een uurtje of 4 mee bezig, is nogal gepriegel.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Hele mooie en goed gelukte vorm. Wat kan "brandhout" toch mooi zijn. Het is trouwens een beste maat. Had je nog moeite om het stuk in balans te krijgen?
 

joop1967

Actieve deelnemer
12 jun 2012
71
3
het groene hart
Echt mooi gemaakt joh!
Zal wel een beetje spannend geweest zijn om de boel bij elkaar te houden, en dat knoppie, dat maakt het toch echt wel af.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.