Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: kienstobbe

kienstobbe

een paar jaar geleden heb ik met mijn zwager een zilverspar uit de tuin van schoonma gerooid. nou lag die wortelstronk waar we dagen mee aan het zwoegen waren geweest, nog steeds weg te rotten in een hoekje van de tuin.
    "kienstobbe" noemen ze dat daar in stadskanaal. kun je mooie dingen mee doen:
    stobbe5.jpg

stobbe3.jpg

is zo'n 40 hoog en 30 breed. ex woning van 325 pissebedden, oorwurmen en duizendpoten.
    ik heb het vermoeden dat schoonma dr kienstobbe wel weer terug zal willen hebben
    nee echt niet, ik heb geen verslaving. ik zou elk moment kunnen stoppen met houtdraaien als ik zou willen...misschien morgen, vandaag komt nu net even niet uit.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    wow!!! Da's een beste pot!!! Je "finials" worden steeds strakker!! Waarmee heb je de gaten opgevuld ?
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Een prachtige pot. Hoe lang doe je over zo'n finial?
    Vr.gr. Nico Oosthoek
    http://www.ambachtelijkhoutdraaien.com

... de gaten heb ik niet opgevuld. dat bruin-zwarte spul is bast, kleine wortelstukjes enzo. dat komt op een gegeven moment om je oren vliegen: als de wand dunner wordt gaat dat z'n verband verliezen. ik heb het aan de buitenkant met tape op z'n plek gehouden. met floorsealer (dat spul dat je mixt met houtstof om noesten op te vullen) heb ik later alles aan elkaar "geplakt".
    ... zo'n knoppie ben ik zelf toch wel een uurtje of 4 mee bezig, is nogal gepriegel.
    nee echt niet, ik heb geen verslaving. ik zou elk moment kunnen stoppen met houtdraaien als ik zou willen...misschien morgen, vandaag komt nu net even niet uit.

Hele mooie en goed gelukte vorm. Wat kan "brandhout" toch mooi zijn. Het is trouwens een beste maat. Had je nog moeite om het stuk in balans te krijgen?

klasse. super netjes gemaakt

Echt mooi gemaakt joh!
    Zal wel een beetje spannend geweest zijn om de boel bij elkaar te houden, en dat knoppie, dat maakt het toch echt wel af.

Forum Rechten