Bekleden betonnen trap

MrJens

Actieve deelnemer
19 nov 2012
27
0
Ik was sowieso van plan om de holle ruimtes van het uitvullen op te vullen met PU schuim om doorbuiging zo veel mogelijk te beperken. De multiplex wordt vast geboord in de betonnen trap en daarna vul ik de holtes op.

En eventueel een blokje aan de zijkant plaatsen zodat je hier langs de kopse kant een paar nageltje in kan schieten... en daarna de lijst er tegen aan werken...
 

H_L

Nieuw lid
11 jun 2012
19
0
Ondertussen is alles klaar om de trap af te werken. Ik heb de trap uitgevuld met multiplex van 22mm en zou hier de teak (15mm) op willen lijmen. Ik heb contact opgenomen met Thomsit om te vragen welke lijm ik moet gebruiken. Ze adviseren mij om de 2-componentenlijm (P625) te gebruiken. Het probleem is echter dat deze een open tijd heeft van 20-40min en de eerste 24 uur niet belast mag worden. Aangezien ik de trap van beneden naar boven moet monteren is dit praktisch niet haalbaar.

Is er een alternatief van lijm die ik kan gebruiken zodat ik bijvoorbeeld elke dag 1 trede kan lijmen? Kan ik geen gebruik maken van D4 houtlijm?
 

MrJens

Actieve deelnemer
19 nov 2012
27
0
Ondertussen is alles klaar om de trap af te werken. Ik heb de trap uitgevuld met multiplex van 22mm en zou hier de teak (15mm) op willen lijmen. Ik heb contact opgenomen met Thomsit om te vragen welke lijm ik moet gebruiken. Ze adviseren mij om de 2-componentenlijm (P625) te gebruiken. Het probleem is echter dat deze een open tijd heeft van 20-40min en de eerste 24 uur niet belast mag worden. Aangezien ik de trap van beneden naar boven moet monteren is dit praktisch niet haalbaar.

Is er een alternatief van lijm die ik kan gebruiken zodat ik bijvoorbeeld elke dag 1 trede kan lijmen? Kan ik geen gebruik maken van D4 houtlijm?

Als je voorzichtig werkt mag dit geen probleem zijn omdat je treden op de uitvulling steunen.
 

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
Dat zou ik echt niet proberen met een gewone houtlijm, als er water opkomt kan dat loskomen.

Dus je werkt van beneden bnaar boven zeg je? Kan je niet 2 a 3 treden per keer afwerken?

Als je nu een ladder horizontaal op trap 3 legt, en ondersteunt voor de trap zelf, dan heb je toch een klein werkplatformpje?

Volgende dag verplats je je constructie een paar treden, leg een plankje onder de onderste steun zodat het gewicht wat verdeelt wordt?

Wordt toch behelpen lijkt me.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.