Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: hout

Olympic Dreams

Er is vaak weinig verschil tussen goud, zilver en brons. Dit was goed te zien tijdens London 2012. Het gaf mij het idee voor deze drie open vormen die elkaar als winnaars van de Olympische plakken omhelzen. De randen geven de kleur van de prijzen aan goud,zilver,brons. De kleuren op de vormen zijn de kleuren van de Olympische ringen. De houtsoort is iep. Gedraaid , gecarved, geborsteld (staal), gezandstraald en geairbrushed. Afmetingen 33, 32, 31 cm
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door marcel van berkel; 28-08-12 om 12:49.

byzonder marcel,
    ik ben zelf niet zo van de kleurtjes, maar de vormen en de techniek vind ik erg leuk
    nee echt niet, ik heb geen verslaving. ik zou elk moment kunnen stoppen met houtdraaien als ik zou willen...misschien morgen, vandaag komt nu net even niet uit.

Mooie variatie op de van jouw bekende stijl draaien/carven/kleuren.
    Zelf ben ik al een tijdje bezig de Olympische Ringen in een schaal te verwerken. Na de 4e poging dreigt dit te gaan lukken. Kijken hoe dit experiment uitpakt. Problemen: ringen verlijmen niet goed - doorlopende waterbeits kleuren - verhouding: waterbeits/lijm/zaagsel verkeerd - te veel krimp met kieren als gevolg enz.enz. Of toch maar met epoxy?
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Forum Rechten