Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Nederlandse naam voor push stick en waar te koop?

Duwstok lijkt me een goede vertaling voor de push stick die je moet gebruiken bij een zaagtafel om het werkstuk veilig door de zaag te duwen.
    Maar ik kan daarover niets tot weinig vinden op het internet.

Daarom de vraag aan jullie: hoe heet zo'n ding?
    En: bestaat er een overzicht van de types/soorten?
    En: waar kun je die dingen kopen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Misschien is zelf maken een optie?
    Kijk hier maar eens.

of gewoon even zelf maken, die dingen die zaag je nogal eens kapot, ff de decoupeer , mooi figuurtje zagen en je hebt een push stick, as easy as that toch?
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Hallo Mark
    Ik las het bericht en moest gelijk aan onderstaand post denken. Ik weet niet of moeders de vrouw er blij mee is, maar het is wel HEEL er veilig
    http://lumberjocks.com/projects/70302
    Iets verder in de reacties komen er nog een paar voorbij.
    http://lumberjocks.com/dakremer/blog/21446

Dit moet toch genoeg ideeën doen opborrelen.
    Laatst gewijzigd door armadaman; 26-08-12 om 22:37.

In de gebruiksaanwijzing van mijn zaagmachine noemen ze het een houtduwer.
    Dat is dus een ding, en geen beroep (net als "peniskoker") 😊

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Ik gebruikte ook het meegeleverde duwstokje bij mijn zaagtafel, dit stukje gereedschap was van plastic. Op zich ging dat allemaal best goed maar nu heb ik een stapeltje duwhoutjes gemaakt uit restanten multiplex. Wanneer de ene versleten is dan pak ik de volgende. Zoals Armadaman al liet zien in de link kan je er de meeste gave figuren van maken.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

In de machinale houtbewerkingswerkplaats (goede voor scrabel) wordt het simpelweg het duwhoutje genoemd.

Bedankt allen voor de suggesties. Ik denk inderdaad dat ik er zelf maar een paar ga maken.

Bij mij heet zo'n ding gewoon duimstok.
    Werkt prima als duwhoutje en een duimstok heb je eigenlijk altijd bij je.

Het verschijnsel duimstok ken ik. Ik ken er ook de gevolgen van. de duimstok schiet vrij makkelijk van het hout af. Ik ken een paar timmerlieden die daardoor minder dan 10 vingers hebben. Niet echt gezellig om mee te maken. Overigens Joop heb ik je een pb gestuurd aangaande een pb van jou in juni.

Forum Rechten