Festool dingetje importeren uit Amerika: wie nog meer?

markcoutinho

Nieuw lid
21 mei 2008
19
0
Hallo allen,

Onlangs heb ik een paar Qwas Dogs besteld. Helaas alleen verkrijgbaar in Amerika, waardoor er enorme douane-kosten bij kwamen (40 euro voor een paar metalen dingetjes).

Nu ben ik van plan om de SCG-10 Self Centering Guide voor de Domino te bestellen. Een superhandig ding om de Domino frees van Festool gecentreerd te laten frezen.
Het zou mooi zijn als meerdere mensen hierin geïnteresseerd zijn, zodat we gezamenlijk kunnen importeren.

Daarom: wie heeft nog meer interesse om dit hulpmiddel aan te schaffen?
 

zzoemie

Actieve deelnemer
18 dec 2013
66
0
8770 Ingelmunster, België
Hallo,

Kan je mij de exacte afmetingen bezorgen van die qwas dogs?
Ik heb een vriend die een CNC machine heeft en die ze voor mij wil maken.
Als ze OK zijn kan ik hem vragen of hij er nog extra wil maken voor de mensen op het forum, indien er interesse is.

Groet
Dirk
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Hier bij axminster uk kan je parf dogs kopen, een verbeterde versie van de qwas dogs.
En die SCG-10 lijkt handiger dan de originele centering guide van festool, maar als je je werk goed organiseert dan heb je de flip stop functie niet echt nodig.

Maar er zijn wel een paar andere zeer interessante zaken op die website, misschien vind je daarvoor kandidaten, voornamelijk de adapter om de domino 500 frezen op de XL te zetten.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
De Parf en Bench Dogs by Veritas zijn ook gewoon bij Baptist te koop.
Ze zijn er zelfs goedkoper dan bij Axminster en het scheelt ook verzendkosten, tenzij je in de verleiding komt nog andere tools te bestellen.
large_13838355542955.jpg
large_13838360239754.jpg
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.135
969
Bij welke zaak/webshop wil je bestellen? Misschien heb ik nog interesse in Milwaukee tools.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Let het verschil in maat festool / walko gaten = 20mm
3/4 inch = 19.05 veritas bench dogs
die van walko zijn 19,85 mm festool dingetjes weet ik de maat niet van.

http://www.walko.nl/index1.html
Volgens mij was dat de reden dat de benchdogs op de markt kwam om dat de imperiale maten niet in het festool mft systeem pasten
Ik heb verder geen idee of dat een verschil zal maken, mischien op de lange termijn kunnen de gaten uitlubberen / ruimer worden.
 
Laatst bewerkt:

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Let het verschil in maat festool / walko gaten = 20mm
3/4 inch = 19.05 veritas bench dogs
die van walko zijn 19,85 mm festool dingetjes weet ik de maat niet van.

http://www.walko.nl/index1.html
Volgens mij was dat de reden dat de benchdogs op de markt kwam om dat de imperiale maten niet in het festool mft systeem pasten
Ik heb verder geen idee of dat een verschil zal maken, mischien op de lange termijn kunnen de gaten uitlubberen / ruimer worden.
Om het nog ingewikkelder te maken, de gaten van de eerste MFT's zijn kleiner dan de huidige. Daar passen deze dogs niet in! Ik had een 2e hands MFT 1080 gekocht waar geen Veritas dogs in pasten. Heb er toen een nieuwe MDF top voor besteld (was ook wel nodig) en daar pasten ze wél in! Heb nu naast de Veritas dogs ook dogs van http://precisiondogs.us/. Deze zijn van aluminium, lekker licht en kleinere kans dat je iets (b.v. je werkstuk) beschadigt als je ze laat vallen...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.