Keukenkastje oude stijl

birdje

Nieuw lid
5 jan 2011
17
0
DSC_0541.jpgDSC_0541.jpg
Ik maak veel dingen maar:
Bij deze een bijdrage welke ik moeite waard vind.
Bij een leuk tuincentrum in Belgie (kerstshow)zagen we in hun meubelcollectie een leuk oude stijl keukenkastje. Vroeger werden dergelijke kastjes wel vaker gemaakt in de handgemaakte keukens. Vrouw vond het helemaal te gek. De prijs vond ik alleen een beetje te gek. "Dan maak ik het wel!""Als ik een keer wat oud grenen of zo tegenkom!" Een dergelijk opmerking plaats ik wel vaker. Dat hout was er ineens, ditmaal van een kastje wat we niet meer kwijt konden. En nu dus het resultaat wat ik geslaagd vond!

Groetjes Birdje
 
Laatst bewerkt:

WR1944

Oud hout
Dat is een leuk model kastje en het is netjes gemaakt. Mocht je nog een keer een soortgelijk kastje maken dan zou het "echter" staan als je meer meubelmakerachtige constructiedetails in het kastje zou verwerken.
Je zou bijvoorbeeld met een profielfrees en contrafrees de deurtjes kunnen maken. Dan krijg je niet het "MDF-effect" van de raamopening. Dan kan je gelijk glaslatten aan de binnenkant gebruiken in plaats van de opgeschroefde sponning.
Het kraalprofiel van de achterwand geeft het een wat speelse uitstraling.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Je zou bijvoorbeeld met een profielfrees en contrafrees de deurtjes kunnen maken. Dan krijg je niet het "MDF-effect" van de raamopening.


Je kunt ook op de manier werken zoals Tuoh dat gedaan heeft in zijn topic over de halkast, dan ben je geen contrafrees nodig.
Bij dit kastje vind ik de rondlopende profilering wel mooi, past wel bij de rondingen aan de onder en bovenkant.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.