workshop in het Museum voor Oude Technieken in Grimbergen

Donald Duck

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
147
1
Hoboken
Het was inderdaad een erg fijne namiddag waar ik toch weer met de nodige tips en extra achtergrond naar huis ben gegaan. Het ontmoeten van enkele forumleden heeft me een mooi voorraadje hout opgeleverd :) Nooit gedacht dat ik met zo'n monster van een Maebiki een stammetje te lijf zou gaan. Nu pas besef ik nog beter de kracht van een cirkelzaag :)
Het werken met de Ryoba was eigenlijk wel waarvoor ik gekomen was en dat was ook een leerzame ervaring maar inderdaad meer tijd had heel welkom geweest. Het in 7 haasten zagen was te zien aan de afwerking. Gelukkig kon ik het werkstuk meenemen en thuis nog eens alles overdoen. Ik kijk al uit naar deel 2.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Het was inderdaad een fijne en leerrijke (maar ook een vermoeiende) namiddag. Het zagen van een plank is een zware opgave, en laat voelen dat een mooie plank vroeger geen evidentie was. Een korte demonstratie van de dissel en de speerschaaf hoorde er ook bij.
De tijd voor de demonstratie van de Ryoba was wel kort, maar eveneens leerrijk.
Mathieu en Ante hadden een aantal voorbeelden van verbindingen mee die vrijwel uitsluitend gezaagd worden. Het werd meteen duidelijk dat ik me voorlopig niet zal vervelen.
Zulke dagen leveren energie om toch weer iets beter te presteren en de lat hoger te leggen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.