Merken tuingereedschap / bosbouwgereedschap

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Ik weet niet of ik deze hier mag plaatsen maar probeer het maar even. Gaat misschien niet eens alleen om elektrisch maar ook om benzine motorgereedschap en dan voor een hele specifieke houtsoort.... namelijk levend hout. Mischien kunnen de bosbouwers onder ons me iets wijzer maken , vandaar dat ik het hier vraag ipb op een tuin forum. Het blijft tenslotte hout, levend of door.

Ik heb van de week een heggeschaar met motor gekocht van Hitachi, was al een tijdje op zoek maar wou wel kwaliteit en niet de echt hoofdprijs betalen. Ik gebruik de schaar voor onderhoud van circa 125 strekkende meter beukenhaag en doe dat paar keer per jaar. Heb zitten kijken naar de Stihl scharen maar die waren me echt even te duur met rond de 600/700 euro voor de HS 81. Heb nu een Hitachi CH66EB3(ST). Volgens de verkoper maakt Hitachi ook de heggescharen vor Stihl en is de kwaliteit zeker vergelijkbaar. Prijs van dit ding uit een Hitachi aktie 325 euro.

Heeft iemand een idee van de kwaliteit van Hitachi, over de heggeschaar ben ik na het snoeien van mijn heg dik tevreden, loopt mooi, start makkelijk en bovenal snoeit goed en ook dikke takken gaan door. Overweg ook nog een bosmaaier te kopen hiervan, iemand een idee of dit goede prijs kwalitiet is of is er een merk te koop op bosbouw / tuingebied wat iemand aan kan bevelen.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
De Japanners zijn voor kleine benzinemotoren vrijwel altijd goed. Laatst heb ik ook een heggeschaar gekocht met een motor van Kawasaki, de eigenlijke schaar is van een ander fabricaat. Ik ben tot nu tevreden. De bosmaaier met motor van Kawasaki is ondertussen meer dan 15 jaar oud en heeft nog nooit de dealer terug gezien. . Makita is daarentegen een Duitse zaag, namelijk Dolmar. Een kennis heeft er eentje gehad, maar die was maar matig tevreden. De zaag heeft nooit goed gestart (ook niet na onderhoud) en de cylinder was relatief snel gebarsten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.