open spiraalwerk 2: valium

draainick

Actieve deelnemer
18 apr 2011
46
0
Dordrecht
na een paar dagen zagen en vijlen vond ik de wandjes toch nog wat te dik, dus even terug op de draaibank dacht ik:
valium.jpg

...het gaat al weer een stuk beter met mij. de dokter zegt dat ik misschien al gauw onder begeleiding naar buiten mag.
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
"Da's om spijkers van te kakken" zou mijn grootvader zaliger hebben gezegd, amai wat een teleurstelling!

Misschien kan je in het 'gat' iets anders doen, en zo toch aan een mooi werkstuk komen?

Wordt dan nog veel specialer;-).

Succes ermee!
Steven
 

kodama

Actieve deelnemer
Oe.... ai.. dat doet echt zeer.
Ik zou toch naar een oplossing zoeken. Mijn leraar zei altijd: "a good carpenter also makes mistakes but he knows how to hide them very well", en ook het volgende misschien meer toepasselijk, "it's a feature, not a bug".
 

Haye Galama

Actieve deelnemer
18 feb 2012
136
0
Breukelen
En ik schrok vandaag al enorm toen de rand van mijn schaal met natuur rand eraf vloog...

Maar dit is pas écht balen zeg! In 1 seconde een paar dagen werk weg.

Er is overigens met een beetje creativiteit inderdaad nog wel wat van te maken denk ik.

Verder nog veel sterkte toegewenst :p
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Is inderdaad om alle duivels uit de hel te vloeken! Soms is de leerschool erg hard. Zag er goed uit. Je hebt in ieder geval meer geduld dan ik.
Past er geen theelichtje in?
 
Laatst bewerkt:

hansoosting

Actieve deelnemer
4 okt 2011
55
0
Of zoals ze zeggen als je in Philadelphia de Liberty-Bell bekijkt (een grote kerkklok met een enorme scheur er in): "It's not a crack, it's a repair."
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Em, ik geloof niet dat de Liberty Bell een 'kerkklok' is, althans in de zin dat ie bedoeld was om in een kerktoren, in dienst van religieuze activiteiten, te hangen... Hij was bedoeld voor, en heeft gehangen in, het gerechtsgebouw van Pennsylvania. De naam Liberty Bell is overigens van veel recentere datum dan het ontstaan van de klok.

Nutteloos trivium: er bestaan een mars 'Liberty Bell' van, ik meen John Philip Sousa, die de meesten van ons wel kennen als de 'tune' van Monty Python's Flying Circus...
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
En naast dat prachtige muziekstuk heeft hij de wereld ook de sousafoon geschonken, waar elke blaaskapel hem nog steeds dankbaar voor is. Wat overigens weer aansluit bij het topic: zo'n instrument heeft veel windingen en als je het teveel hoort krijg je behoefte aan valium :)
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
dat is balen, en dat vind ik nog zacht uitgedrukt.
moest wel meteen denken; ik zal m halveren (boven naar onder) en op een plaat plakken, beschilderen oid en dan als schilderij ophangen.. maar dat was mijn idee, misschien zoit ie nu al in de houtkachel.. ;)
 

hansoosting

Actieve deelnemer
4 okt 2011
55
0
En wat de Liberty Bell betreft: de "scheur" is er ingezaagd om de toon van de klok te corrigeren.
 

WR1944

Oud hout
Omdat ik als buurman van de Liberty Bell me enigszins verantwoordelijk voel voor de juistheid van de berichtgeving plaats ik hier een link naar Wikipedia waar je alles over de klok kunt lezen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Liberty_Bell
De afstand Allentown-Philadelphia is ruim 50 mile (ca. 80 km) maar afstand is in Amerika een zeer relatief begrip. Totdat je het op de fiets moet doen natuurlijk. Maar ik heb het gevoel dat we ietwat afdwalen van het originele onderwerp.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
En naast dat prachtige muziekstuk heeft hij de wereld ook de sousafoon geschonken, waar elke blaaskapel hem nog steeds dankbaar voor is.

Ja, maar pas sinds de uitvinding van de 'bell-forward' versie. De oorspronkelijke sousafoon (overigens qua mensuur gewoon een normale Es-bas of Bes-bas) was een bell-up instrument, dat bij regen nogal gemakkelijk volliep. In tegenstelling tot veel andere, klassieke bell-up instrumenten (zoals daar zijn de eshoorn, de bariton, de euphonium, en de bassen / tuba's) kun je de orientatie van een sousafoon niet echt wijzigen. Die van een 'helicon' overigens ook niet...
 

draainick

Actieve deelnemer
18 apr 2011
46
0
Dordrecht
heren,
bedankt voor het medeleven op het forum en de vele beterschapskaartjes.
heb het stuk inderdaad zoals enkelen van jullie al suggererreerden verder doorgezaagd. ben er niet verder mee gegaan.
ik begon het stuk met: "dus nog even terug op de draaaibank, want de wandjes zijn te dik"of zoiets.
die dikke wandjes zijn al de start van de problemen, en als het bij de start al mis zit, dan wordt het meestal ook echt niks aan de finish-kant.
potje staat nu op de twijfelplank : tussen vuurkorf en geniaal hergebruik. daar blijft het voorlopig ook maar even.

als ik hier echt goed in wil worden, moet ik niet te veel aandacht blijven geven aan herstellen van foute starts maar me richten op het goed opstarten van volgende projecten. (en ik ga hier dus echt goed in worden).:eek:

dus gestart met volgende project:
doomsday project
wordt een serie van studies in open draaiwerk met spiralen. lekker pretentieus.
zal het allemaal goed bijhouden en de tips en trics die ik hopelijk opdoe hier delen.

Q: nick hoe is het nou met je
A: best goed, ben bijna helemaal hersteld
Q: "doomsday project" hoezo?
A: ik heb altijd al eens een doomsday project willen doen sinds de film. ik heb alleen niet de middelen om zo'n "weapon of mass destruction" te financieren. open spiraalwerk komt bijna op hetzelfde neer, toch?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.