Aluminium klemmen

bertd

Actieve deelnemer
13 sep 2011
129
0
Hallo,

400078_l.jpg

Op de blog van Paul Sellers zag ik dat hij goedkope aluminium klemmen gebruikt. Deze klemmen zijn hol vanbinnen en die holte heeft hij opgevuld met een stuk hout zodat ze toch bruikbaar worden voor weinig geld.
Hier een linkje naar de bewuste blog entry.

Nu wil ik ook wel een aantal van die klemmen kopen maar ik vind ze niet in de benelux.
Weet iemand waar je ze kan krijgen zonder dat ik ze van Axminster moet laten komen?

Alvast bedankt!
Bert
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Soortgelijke koppen zijn ook als setje te koop zonder het alu profiel, maar bedoelt voor een stevige houten lat. En je hebt ze die op een stalen buis passen. Met die setjes kun je klemmen maken in je eigen lengte. Ik heb ooit 2 gekocht op een stalen I profiel, maar die zijn zwaar en bijna altijd te lang of te kort.
Er is eerder een lange post over geweest, misschien staat daar ook nog wat voor je in link

jaap
 

bertd

Actieve deelnemer
13 sep 2011
129
0
Bedankt voor de reacties.
Het ziet er toch naar uit dat ik die klemmen bij Axminster zal kopen want op de andere plaatsen kosten ze teveel voor mijn budget.
Mochten er nog leden iets moeten bestellen bij Axminster uit de regio West/Oost-Vlaanderen dan wil ik gerust samen bestellen om de verzendingskosten te minimaliseren.
 

noobzr

Actieve deelnemer
11 jan 2012
59
0
Axminster heeft ze ook gewoon van staal sash cramps kosten alleen 7 euro per stuk meer. Ik had ze pasgeleden via ebay met t bar voor 19 euro stuk van irwin.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik heb zo 4 klemmen uit de UK, verwachtte er niet veel van maar wou ze toch testen voor die prijs.
En ik ben er zeer tevreden mee, zijn ultra licht en makkelijk te gebruiken, je kan ze letterlijk op één vinger dragen.
Je moet er wel niet teveel van verwachten, het is maar een gammele aluminium constructie, maar voor kleine zaken of panelen meubels is het perfect. Voor zwaarder werk heb ik ook letterlijk loodzware en peperdure T stalen klemmen, maar als ik nog eens iets in de UK bestel dan neem ik zeker nog een stel van die lichte klemmen erbij.
let wel dat de mijne blauw zijn, en ik heb gelezen op een US forum dat er ook rode waren en dat die snel stuk gingen terwijl iedereen met de blauwe er zeer tevreden mee was. dat is hier niet noodzakelijk ook het geval.
 

Sjoerd

Actieve deelnemer
23 dec 2010
100
1
Ziet er zeker goed en betaalbaar uit, maar hoe je ze zonder enorme verzendkosten hier krijgt is maar weer de vraag.... :(
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.106
239
Goeree-Overflakkee
je kan ook kijken om in plaats van die dingen zgn pipe clamps te kopen. Zelfde principe maar dan met ronde gasbuizen ipv licht alu profielen.

Bij Conrad voor 14 euro. Ik heb er één gekocht om uit te proberen. Die gasbuis krijg je niet krom, hij levert flinke spankracht, nog het meest beperkt door het kleine draaihendeltje. Ik ga er zeker nog bijbestellen. Met meerdere lengtes buis.

Nadelen zijn dat je de gasbuis los moet kopen en je iemand moet vinden die schroefdraad aan de buis kan draaien.
 

PBT

Actieve deelnemer
ik heb de set peaktools sergeantkoppen van baptist. In de beschrijving staat dat je ze op een houten lat moet zetten, ik heb deze lat vervangen door een stalen koker 50x25mm... lijkt me iets steviger.
qua kosten was ik in totaal rond de 100 euro klaar. Ik zal er straks eens een fototje van maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.