Ladekastje "Onderbroken "

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@Sam : het kastje was klaar voor mijn gevoel een paar dagen geleden.Vreemd genoeg kwam er toen zo'n krulharige belg door mijn hoofd die eens wat verteld had over pootjes onder een kast.....toen heb ik er kleine voetjes met een rubberen onderkant onder gezet.....toeval bestaat niet!!
 

krikri

Nieuw lid
4 sep 2012
5
0
Ongelooflijk knap gedaan! Het idee van een kastje maken is hier serieus overstegen, is in mijn ogen pure kunst!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Het kastje staat nu al een tijdje in onze kamer en ik ben er nog steeds erg blij mee. Er rommelt een idee door mijn hoofd wat hierop lijkt maar een soort afgeleide zal gaan worden......
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Heel mooi kastje!

De houtnerf komt heel mooi uit in je sculptuur, heb je je inspiratie voor dit kastje opgedaan bij het zien van die plank?
Ik heb het regelmatig voor dat ik door vormen in het hout zelf geïnspireerd word, veel gebeurt bij toeval hier;-)

Kijk alweer uit naar je volgende project!

Steven
 

RSI

Actieve deelnemer
26 jan 2012
69
0
Prachtig meubel.
Vooral, met de voor mij, op Dali geïnspireerde antropomorfe ladefronten.
Persoonlijk zou ik deze meer laten uitkomen en het corpus minder.

Op jouw meubel zou menig ontwerper, en vervolgens cnc programmeur, zich op stuk bijten.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@steven : Het ontwerp maak ik altijd van tevoren. Soms kan het inderdaad zijn dat een bepaalde tekening in het hout je soms op andere ideeen brengt. Over het algemeen wijk ik dat wel af van mijn 1e ontwerp. Het kan zijn dat je even moet wachten op mijn nieuwe projecten. Helaas kan ik de komende tijd weinig doen aan houtbewerking maar dan heb ik des te meer tijd voor allerlei ontwerpen!!

@Sam : Foto's heb ik inderdaad gemaakt met de kleine pootjes eronder....zal ik even opzoeken en posten voor je

@rsi : bedankt voor het compliment
 

Koos

Actieve deelnemer
28 sep 2009
191
38
Amsterdam
Een nieuw onderwerp: Wat is een vakman? Door scheppie.
Dit noemen we: Een kunstenaar in zijn vak.
Schitterend stuk werk, Rick.
Je inspireert me.

Met vriendelijke groet,
Koos
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Bedankt Koos voor het compliment. Voor mij is het echt de perfecte manier om mijn vrije tijd te besteden !!! Niets is toch mooier dan lekker een hele zaterdag aanrommelen in de werkplaats ? Af en toe bakkie koffie doen........tussen de middag kroketten of loempia's eten en dan de rest van de middag weer aanrommelen......
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Afgelopen week was het lekker weer buiten en ik besloot nog even wat foto's te maken van dit ladekastje.

IMG_6146.jpg

IMG_6150.jpg

IMG_6151.jpg

Blijft een mooi project, er liggen al 2 schetsen klaar voor vergelijkbare projecten....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.