Houthandel in regio Haarlem

hansoosting

Actieve deelnemer
4 okt 2011
55
0
Beste mensen,
Ik ben nieuw op dit forum en kort geleden gestart met meubelmaken. Ik woon in de buurt van Haarlem, en krijg graag advies over houthandelaren hier in de buurt waar ik wat kleinere stukken kan kopen.
Wie heeft er tips?
Dank!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ik zou gewoon op een vrijdagmiddag een willekeurige houthandel bezoeken. Gewoon eerst eens rondkijken en praten met de mensen. Eens zien wat ze allemaal hebben liggen en wat ze allemaal kunnen bewerken voor je. Over de Amsterdamse Fijnhouthandel heb ik nog geen verkeerde dingen gehoord....Da's dus een goede zaak !!! Een tijdje geleden ben ik met forumlid Rendew eens wezen kijken. Mooi zaak!!!
 

berton

Actieve deelnemer
28 aug 2010
80
0
Hoi,

Voor zover ik weet heb je in Haarlem alleen Bremers houthandel, voor de rest is er dacht ik niets in Haarlem.

Dus de dichts bijzijnde is inderdaad de Amsterdamse Fijnhouthandel.

Hier loop ik ook steeds tegen aan in Haarlem vandaar dat ik af en toe wat laat komen bij de houthandel uit Zwolle.

Ook kan je de Plankencentrale proberen, die verzenden ook.

Gr Berton
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Amsterdamse Fijnhouthandel is een waar luilekkerland, en niet alleen de kleine stukken loods. Het is echter wel aan de prijs (ze moeten die gigantische voorraad, gedeeltelijk 'incourant' materiaal' tenslotte ook kunnen bekostigen). Ik kom er nooit (letterlijk) met lege handen vandaan...
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Inderdaad niet goedkoop, maar wel vrij normale handelsprijzen. Mooi kwaliteit hout.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Je hebt in Haarlem ook nog de haarlemsehouthandel en Wolff hardhout import. Beide zitten naast elkaar in de waardepolder. Ik ben bij beide ook nog nooit geweest, maar Wolff schijnt wel veel te leveren aan de meubelindustie e.d. Geen idee of ze ook aan pariculieren of kleine meubelmakers leveren.

Mocht je er binnenkort langs gaan dan hoor ik graag je bevindingen weer terug!

groet,
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.