Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Onderwerp: houten hamer

houten hamer

van het weekend eindelijk weer eens iets van echt hout gemaakt, lekker op me gemak aan het keutelen geweest
    ik heb alles volledig mt de hand gedaan

IMAG0049.jpg
    IMAG0050.jpg
    IMAG0051.jpg
    IMAG0052.jpg
    IMAG0053.jpg

op en aanmerkingen zijn altijd welkom

Mooie hamer. Lekker groot ook. Ik vraag me alleen af of je de steel niet veel dieper in de kop had moeten laten vallen. Voor zo'n grote hamer lijkt dit me aan de korte kant.

Ik ben zelf ook bezig met een hamer en hoop 'm deze week af te kunnen maken. Ik zal mijn foto's dan ook publiceren. Ik heb 'm van essen- en notenhout gemaakt. Welk hout heb jij gebruikt?

Athanor
    Guest
    Fijn hè, weer eens wat met hout bezig zijn..... Wordt je weer mens van

Mooie hamer is dat geworden, ook een slimme oplossing om de steel onwrikbaar in de hamerkop te zetten! Ik vraag me alleen wel af of de verjonging door de zwaluwstaart ook niet tegelijkertijd de zwakke schakel is geworden als er (te) grote krachten op worden uitgeoefend?
    Maar ik ben niet zo sterk in krachtenleer...

Veel plezier ermee!

Fons

Athanor
    Guest
    Ah, woodrob heeft dezelfde gedachte zie ik...

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    He.....die hamer heb ik vandaag eerder gezien...mooi product!!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

heerlijk lekker ontspannen weekendje vol met hout

de kop is van mahonie en amerikaans esdoorn en de steel is van essen

wat de sterkte betreft weet ik ook niet dat zal de tijd moeten leren

groeten Bas

Mooie hamer. Gewoon goed scherp gereedschap dan hoef je er niet zo hard op te slaan

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Leuk idee om de bevestiging in die drie lagen te maken. Zo ontmoet de techniek de vormgeving

Zoals beloofd hierbij wat foto's van de houten hamer die ik zelf vorige week gemaakt heb. Hij is van Amerikaans Noten en Essen. Ik ben vergeten om foto's te maken tijdens het maken, dus daarom plaats ik de tekening erbij zodat duidelijk is hoe hij in elkaar zit.

De hamer weegt 680 gram. Ik had de steel eerst nog willen bewerken zodat er een ergonomische handgreep ontstaat. Maar bij nader inzien blijkt hij prima in de hand te liggen, dus ik heb 'm zo gelaten.

Houten hamer.jpg

DSC_0003.jpg

DSC_0006.jpg

@Knutselaar

Mooie hamer. Leuk met verschillende houtsoorten. Mag ik vragen hoe heb je de steel gemaakt hebt? Ik ben op dit moment bezig om een kopie te maken van Woodrob's hamer, maar dan met een ergonomisch handvat.

@ Woodrob

Ik hoop niet dat je het heel erg vind, dat ik je tekening geleend heb. ;-)

Ik zal dezer dagen wat foto's plaatsen van mijn werkstuk in wording.

Forum Rechten