Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Nieuw speeltje....

Nieuw speeltje....

Hier mijn nieuwe aanwinst.
    De Nova 1624-44...
    Een hele fijne stabiele machine met heel veel mogelijk hedden.
    De kolom is te draaien naar 22,5 / 45 / 90 graden.
    Een heel verschil met mijn HBM 450 vario....

Bep
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    mooie bank, daar ga je vast veel plezier aan beleven!!!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Dat denk ik ook Rick, en ik weet waar ik mooi hout vandaan kan halen

Groeten Ellis

Mooie draaibank! Ik heb er ook zo een gehad.

Paar dingen om op te letten: let op dat de poulie goed blijft zitten, kan vanzelf iets van zn plaats gaan. Evt met loctite vastzetten.

Ook het aandrijfriempje slijt vrij snel. Ik versleet er 2 per jaar. Dus het is slim om er een in voorraad te hebben zodat je niet stil kan komen te staan.

Veel plezier met je nieuwe draaibank,

Groet mark

heel mooi bankje!
    bijna net zo mooi als mijn HBM
    veel plezierige draaimeters ermee
    nee echt niet, ik heb geen verslaving. ik zou elk moment kunnen stoppen met houtdraaien als ik zou willen...misschien morgen, vandaag komt nu net even niet uit.

Hee gefeliciteerd met je nieuwe speeltje, daar zul je veel plezier aan hebben denk.
    groeten, Joop

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door markvanzee Bekijk Berichten
    Mooie draaibank! Ik heb er ook zo een gehad.
    Ook het aandrijfriempje slijt vrij snel. Ik versleet er 2 per jaar. Dus het is slim om er een in voorraad te hebben zodat je niet stil kan komen te staan.
    Mmm. Dat komt niet overeen met mijn ervaring. Ik heb m nu drie? vier? jaar, misschien wel vijf, ik weet ut niet meer, maar ik zie nog helemaal geen slijtage aan de aandrijfriem. Maar misschien draai jij wel heel veel meer dan ik ;-)

En ze worden nog steeds geleverd zonder handwiel zie ik. Dat was het eerste wat ik er bij kocht, en ik zou dat iedereen aanraden... En de korte (smalle) leunspaan, voor korte werkstukjes...

ziet er leuk uit, veel plezier ermee
    GROETJES MOOTJE

Forum Rechten