Frame met 30graden hoek, welke verbinding gebruiken?

remcof

Nieuw lid
8 feb 2012
8
0
Beste forumleden,
Ik zit met het idee om een frame te maken voor onder onder een tafel blad.
De vorm komt er zo uit te zien: /=\, oftewel, 2 horizontale liggers verbonden door 2 balken onder 120 en 60 graden. (ik gebruik natuurlijk 2 hiervan)
Wat voor een soort verbinding zou hier het beste bij passen? Ik vind zelf een zwaluwstaart verbinding erg mooi, maar is dit functioneel in dit geval?
Ik ben onervaren, afgezien van het feit dat ik veel gelezen heb op dit forum;)

Ik ben benieuwd naar jullie gedachten!
groet remco
 

remcof

Nieuw lid
8 feb 2012
8
0
Helemaal vergeten er bij te vermelden, maar ik gebruik balken van 8*8 cm. waarschijnlijk vuren of larix.
 

tjalling

Actieve deelnemer
9 jul 2009
57
0
Even los van het type verbinding is het handig om te bedenken dat de verbinder altijd haaks op de borst moet staan. Voor jouw ontwerp kan ik me overigens heel goed een losse schuifzwaluwstaart voorstellen. Die is goed met een bovenfrees of met de hand te maken en kun je in het werk perfect op trek fine tunen. Een aantal lamellos icm de juiste lijmsoort werkt overigens in bijna alle gevallen ook prima. Als je bent voorzien van een redelijk nauwkeurige booropstelling (of als je het uit de hand precies kunt) kun je ook uitwijken naar de Spor verbinding van Rigometaal in Uden. (www.rigometaal.nl) Dit is een oersterke demontabele verbinder.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.