een nieuw houtklopper meld zich aan.

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
Hallo allemaal ; Tja de Full Monty of nee toch maar niet.

Zelf ben ik een vierde generatie houtklopper

Ik heb in mijn leven de nodige houtstof gegeten maar ook andere dingen gedaan.

Mijn overgrootvader was houthandelaar
Mijn grootvader was meubelmaker en daarna betonbekistingen in de fabriek maken, leuk gespiegeld je werk maken aan de hand van de werktekeningen.
mijn vader bouwtimmerman en vervolgens meubelmaker
en ik spookte in mijn jonge jaren in hun werkplaatsen rond.

ik ben antiekrestaurateur geweest (leerling), bouwtimmerman geweest, in een kozijnfabriek gezeten wat andere uitstapjes gedaan, een jachtwerf gehad met metaal/hout/techniek afdelingen nu ben ik bouwondersteunend bezig

De nodige festool- en houtgereedschappen zijn aanwezig en ga voor mijzelf nu de houtwerkplaats eens serieus aanpakken. voor de hobby dan maar ook voor mijn nieuwe woning.

Dat aanpakken komt voornamelijk door jullie, ik ben bij toeval hier vorig jaar terecht gekomen en mee gaan lezen door de leuke atmosfeer hier.

Verslavend is dat wel hoor, alweer een kleine 300 uur zit er aan onderzoek in, er worden werkelijk hier op het forum maar ook elders schitterende werkstukken getoond, maar ook de vrouw kijkt raar als ze moppert over iets en ik mijn spullen pak en het direct opknap.

wellicht kan ik iets voor jullie betekenen, maar jullie zeker voor mij.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Welkom !!! Hoe meer mensen, hoe meer kennis toch ? Leuk om te zien hoe het hout al die generatie's met elkaar verbindt!!
 

WR1944

Oud hout
Welkom op dit verslavende forum. Dat van het overdragen van genen van generatie op generatie ken ik ook. M'n grootvader was hoofdmachinist bij een stoomwasserij, zijn drie zonen gingen ook de techniek in en m'n vader werd van draaier werkplaatschef van een fijnmechanische industrie. Ikzelf ben werktuigbouwkundig ingenieur en hier houdt het op. Ik heb geen kinderen. Maar ik heb twee kleinzonen van m'n ex geinfecteerd en ik denk dat het via die tak wel weer goed komt.
M'n huidige (Amerikaanse) vrouw is a-technisch, degene in de familie die iets van klussen afweet levert grof werk af en voor simpele storingen in huis oplossen moet je niet bij hem zijn. Als ik dan met m'n technische achtergrond en ervaring (o.a. scheepsbouw) te keer gaat verricht ik iedere keer weer een mirakel volgens m'n vrouw. Ik zie het gewoon als een alledaagse serieuze inspanning.
 

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
Welkom op dit verslavende forum. Dat van het overdragen van genen van generatie op generatie ken ik ook. M'n grootvader was hoofdmachinist bij een stoomwasserij, zijn drie zonen gingen ook de techniek in en m'n vader werd van draaier werkplaatschef van een fijnmechanische industrie. Ikzelf ben werktuigbouwkundig ingenieur en hier houdt het op. Ik heb geen kinderen. Maar ik heb twee kleinzonen van m'n ex geinfecteerd en ik denk dat het via die tak wel weer goed komt.
M'n huidige (Amerikaanse) vrouw is a-technisch, degene in de familie die iets van klussen afweet levert grof werk af en voor simpele storingen in huis oplossen moet je niet bij hem zijn. Als ik dan met m'n technische achtergrond en ervaring (o.a. scheepsbouw) te keer gaat verricht ik iedere keer weer een mirakel volgens m'n vrouw. Ik zie het gewoon als een alledaagse serieuze inspanning.

Dank je voor je bevestigende worden. Verslavend en Motiverend is dit forum zeker idd. Respect heb ik voor de Werktuigkundig Ingenieur, observeren en toepassen een uitstervende kennis/kunde.
Herkenbaar in o.a. je festool cycloon.

Lol ik zie weinig vrouwen die techniek begrijpen, de waardering is des te groter mmmm.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Edjebel of moet ik PIETJE zeggen. Nieuw bloed maak de zee der knutselaars alleen maar dieper en beter. Kennis delen is een belangrijk doel van het forum. Hartelijk welkom, Wat betreft je stamboom,, dat zit wel goed. Ik hoop snel een paar mooie foto's/projecten te zien. We zijn hier namelijk gek op foto's.
 

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
Vandaag even bij Baptist op bezoek geweest om mijn handgereedschap aan te vullen, shit ik kan daar beter wegblijven ;)
het eerste project staat al in de planning, een Roubo werkbank met een Jatoba onderstel en een beuken werkblad.
Zit alleen nog te dubben over de bankschroeven die Benchcraft bankschroeven vind ik erg fraai.

Het laatste noemenswaardige wapenfeit was een keuken in 2004. ik zal eens in mijn fotoarchief:D duiken om wat werk van mijzelf te laten zien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.