walnoot

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Juglans regia? Wel mooi overigens is dat er een paar paarse vlekken inzitten. Ik hoop dat die kleur blijft als de schaal droog wordt afgedraaid!
 
Laatst bewerkt:

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.838
891
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Juglans regia is de Europese walnoot - dat hout is over het algemeen lichter van kleur dan Amerikaanse walnoot. Amerikaanse walnoot heeft een beetje een 'chocolade' kleur met een hint van paars, terwijl Europees meer 'standaard' geelbruin is. Het blijven natuurlijk foto's maar wat je laat zijn doet mij eerder aan het 'paarsige' van Amerikaanse walnoot denken (dat ook veel algemener verkrijgbaar is) dan aan het geelbruin van Europese walnoot.
 

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
nice ik heb de oneway ook, maar met 1 mes, die andere komen er nog bij als mn portemonnee dat toelaat..

ik ben zo vrij geweest het duitse 'schalenstecher' naar schalensteker te vertalen, ligt beter in de mond dat coring system o.i.d vind ik :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.